|
|
|
|---|---|
|
Har ett litet lyxproblem med mitt bagageutrymme. När jag låser upp bilens centrallås så låses inte bagaget upp, men när jag låser bilens centrallås så låser den bagaget som den ska. Jag har läst i handboken att det är något speciellt med just bagaget och något om thiefproof läge... Kan någon tala om för mej hur det där funkar och hur jag kan få igång upplåsningen av bagaget med hjälp av centrallåset igen? Todde | |
|
Hej! har samma problem med min ena 7a men det fungerar oftast om man låser och låser upp igen...men mina dämpare till luckan var slut så jag satte dit nya sådana och efter det fungerar det nästan varje gång men jag tror även att det kan ha att göra med skit i låsmekanismen/microbrytare.... hur är dina dämpare? känns som att det kan fungera bättre om dom håller luckan lite uppåt i mekanismen...om jag trycker in knappen nu så åker luckan upp hela vägen av sig själv.... Mvh Andreas |
|
|
Hepp! Mina dämpare är nästan slut, om du menar gasdämparna som ska hålla luckan öppen. Hmmm... vad ska man börja smörja? :) Har ju tänkt byta dom, men det har varit andra mer viktiga saker att fixa först. :) Todde |
|
|
Funkar det alltså aldrig att låsa upp bagaget med centrallåset? eller funkar det om du provar några gånger? det sitter en arm som drar upp själva låset till luckan, om du tar bort klädseln innanför själva lasttröskeln så ser du armen som går in mot låsmekanismen den sitter på höger sida...titta om den rör sig då du låser/låser upp om den gör det så prova med en ordentlig rengöring av låsmekanismen(ta lös mekanismen tror att det är ganska lätt) och kontrollera så att allt sitter fast som det ska.... om inte armen rör sig så kanske det är låsmotorn(alltså den som drar armen) som är felande.... Byt gärna dämparna, mycket trevligare om även dom fungerar....tar max 2min att ta loss dom gamla och sätta dit nya... Mvh Andreas |
|
|
Hepp! Var ute och kollade nu, och armen som låser och låser upp funkar bra åt bägge hållen. Men har jag låst EN gång så måste jag sätta i nyckeln och vrida längst till vänster samtidigt som jag trycker. Verka mer luta åt själva låset. Och jag har sprejat med 5-56 och olja på själva låset, men inget hjälper. Fler tips? :) Todde |
|
|
Och jo, dämparna ska bytas så fort jag får tid. Todde |
|
|
MÅSTE tala om att det har löst sig nu! Fick ett tips av en polare, och kolven måste vara helt ute och ställas i "Öppnas med c-lås" för att det ska funka. Så det behövdes bara lite olja på kolven och lite juckande för att den skulle hamna i fullt utläge s.a.s. Sen ställer man nycklen längst till höger och drar ut nyckeln. Gött mos! Tack för visat intresse iaf. Todde |
|
|
ok va bra... Har själv aldrig öppnat med nyckeln men har lyckats få kolven att fastna en bit in ibland då man tryckt på den... Ha det! Mvh Andreas |
|
|
Jo det där hände i vintras och jag tänkte inte mer på det därav mitt problem. Todde |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.