|
|
|
|---|---|
|
tjena! har suttit o sökt runt lite men inte hittat svar riktigt på det jag vill,, jag har en 540iam allså sänkt lite grann från fabrik men skull igentligen vilja ha ner den lite grann till, men hur mycket vågar man sänka den är frågan? ibak då har jag 19*9,5 e.t 20 med 275/30 så vill ju slippa det ska ta i någonstans, skulle vilja sänka den typ 50/30. någon som sänkt sin e39a med dom dimensionerna på däck o fälg och hur mycket isf? mvh Lelle Lelle BMWCS 03900 | |
|
ingen som har tips, fösöker vecka liv i min tråd :-) har en 30/15 sats liggandes men det är för lite, vill ha den lägre. Lelle BMWCS 03900 |
|
|
Min personliga åsikt är att orginalsänkningen är lagom. Stora fälgar och mycket sänkt är lite epavarning tycker jag. //Niklas |
|
|
Jag skulle sänka 55-60 mm samt få den lika sänkt runt om dvs -ABSOLUT- ej framåtlut! Och ifall du får problem så är det bara att lösa dom med ev valsning, spacer, svarvning, osv du kommer få ett utseende som förvandlar bilen till en sober eyecatcher!!! Mvh Danne |
|
| 60/40 så blir den nog riktigt låg o fin, 40/25 är nog annars en ganska praktisk sänkning.. | |
|
tackar för svaren! tror runt ca 50mm fram och runt 30 35 bak kan bli bra, frågan är man ska passa på att byta dämparna med, min har ju rullat lite över 18000... iofs känns dom inte dåliga för det än men är ju ändå lite jobb med det hela, surt o märka sen efter ett tag till dom börjar bli kass,och ska byta dämpare med så börjar man fundera på coilovers med så det är frågan vad man ska satsa på lite.. Lelle BMWCS 03900 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.