AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
826

Ang spridarbyte bmw 325 m20b25

me
5
menlivet
325ix-87
håller på och donar med bilen. har testa både från vänster och höger med spridarbytet, men kom sedan fram till attt insuget var nog tvunget att avlägsnas från motor för att enklare genomföra spridarbytet. har skruvat så gott som alla skruvar . men stadga pinnen som ansluter mitt under insuget. så min fundering är. går spridarebytet att göra utan att montera av insuget? om de inte går hur fortsätter jag framåt för att få av stadga röret(eller va de nu är för). har kollat i haynes rephandbok men hittar inget om röret.. Någon som kan hjälpa ???

If the earth was like a earthquake it would be like shaking
Visa användare
496
luften
e91 320dA Touring -11
Röret du tänker på är väl bränsletrycksröret? Det e bara att montera loss det, dra rakt upp från spridarna och sen dra loss spridarna. Du behöver alltså INTE montera lös insuget, fast det kan verka lite pilligt. :)

//air
me
5
menlivet
325ix-87
mja du är nästan på rätt väg. inte bränsletryckröret jag mena. utan röret på andra sidan under insuget mera som stödrör liksom. stog och slet i dem stackars spirdarna tills jag blev röd sist. men de är la bara ut och testa igen från den enkla vägen då :P
du tänker på olje röret som går från blocket till insuget... det går att trycka ner. rakt ner bara. sitter med en stor fjäder runt. som fjädrar upp det mot insuget. kan vara lite trixigt att få dit igen men brukar gå bra bara man trycket ner det i bott så brukar det fastna där....
så det är inget stöd rör........
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.