|
|
|
|---|---|
|
Hej! Min instrumentbelysning slocknade på vägen hem igår. man ser ju inte ett jota alltså =( Ida kollade jag säkringarna men alla såg hela ut. Har ingen instruktionsbok. nån som vet vilken säkring det ska va ?? Eller kan det va nått annat fel ?? // Johan | |
| Kan vara kabelbrott, det är det på min. | |
|
jo jag får väll kolla .. Var matas den ifrån igenterligen ?? E de från ljusbrytaren eller ?? nån annna som har några andra tips på vad det kan va ?? |
|
|
Min "ljusbtytare" eller vad man ska kalla det, Den som sitter nere till vänster bredvid dimlus knappen blev glapp och och ordnade samma problem men det fixade sig genom att vrida lite på den alltså justera ljus styrkan på i-belysningen. men är du helt säker på att säkringarna är hela....prova att summra dom hade samma problem med att min hastighets mätare la av kollade säkringarna 10 ggr men dom såg hela ut så jag va på väg att byta ut kännaren i bak axel klumpen innan jag summrade och då va faktiskt säkringen trasig men det gick inte att se. //Micke |
|
|
sorry måste nog gå en rättstavnings kurs =) hade lite bråttom i mitt förra inlägg.... //Micke |
|
anders_jos |
jag har problem med hastighets mätaren och andra mätare är lite si å så. Erfarenheter sökes! |
anders_jos |
vad menas med summra säkringarna egentligen?? |
|
En summer finns på de flesta mät instrument. den funkar som sådant att när du sätter mät pinnarna mot säkringens 2 ben och den är hel så gåer ju strömen från den ena mät pinnen till den andra och då ljuder en ljud signal. är den trasig så får du ingen koppling och ingen signal. man brukar använda summer för att kolla om man har kabelbrott en pinne i vardera ända ljudsignal = hel. ang din hastighets mätare har du kollat säkringar minns inte riktigt vilken det var kolla också kännaren bak på bakaxelklumpen stiften brukar ärga av vinterns otrevliga salt slask nästa steg är väl att kolla så du inte har kabel brott på vägen till h-mätaren. |
|
rsarits |
anders_jos: Om du har problem med alla mätare så är det förmodligen dags att byta batterier/kondensatorer på SI-kortet |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.