AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
853

525i startar inte helt plötsligt, vad kan vara fel?

Pa
42
Pappsen
325ia -94

Hej,har en 525i touring 93,som bara stod still o gick sönder!Min sambo flyttade bilen på gården,när jag en timme senare skulle ha den startar den inte.Motorn går liksom lätt som om kompet har försvunnit.Har haft av ventilkåpan o kollat kammar o vetilfjädrarna,vanos mm,hittar liksom inge fel.Bilen har gått 20 000 mil,dom senaste åren väldigt lugna mil.Nogon som haft något liknande?

Roffe
Mo
39
Morgan1
645 -05
ladda batteriet o byt stiften, min gjorde likadant 2ggr jag flyttade den ett par meter bara sen var den stendöd.

//Morgan
min 523:a gjorde likadant,läste på forumet att det är fullgas å gnugga tills den startar som gäller,funkade på min men den gick lite kasst ett tag
Pa
42
Pappsen
325ia -94

Hmm,ska testa era förslag.Undrar vad som händer i huvet på en motor många gånger,att bara skita i att starta.Man vill ju inte byta bil.

Roffe
ed
578
edström
325i -93
525i -89 TURBO
335i -89
525/M5 3,8 -92
320d -01
330xd -03
330xd -04
problemet är det att det kommer in för mkt olja i lyftarna så dom smäller isär max, det är bara att gnugga på starten tills den kommer. alt så får du försöka bogsera igång den!
Pa
42
Pappsen
325ia -94

Testade att ladda batteriet,sen prövade jag att starta.Efter ca 1 min så startade den "hurra",o en tung sten ramlade från mitt bröst.Tack alla ni för hjälpen,har blivit en erfarenhet rikare.Man skall aldrig tappa sugen,världen är full av tappade sugar.

Roffe
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.