|
|
|
|---|---|
|
Hej,har en 525i touring 93,som bara stod still o gick sönder!Min sambo flyttade bilen på gården,när jag en timme senare skulle ha den startar den inte.Motorn går liksom lätt som om kompet har försvunnit.Har haft av ventilkåpan o kollat kammar o vetilfjädrarna,vanos mm,hittar liksom inge fel.Bilen har gått 20 000 mil,dom senaste åren väldigt lugna mil.Nogon som haft något liknande? Roffe | |
|
ladda batteriet o byt stiften, min gjorde likadant 2ggr jag flyttade den ett par meter bara sen var den stendöd. //Morgan |
|
| min 523:a gjorde likadant,läste på forumet att det är fullgas å gnugga tills den startar som gäller,funkade på min men den gick lite kasst ett tag | |
|
Hmm,ska testa era förslag.Undrar vad som händer i huvet på en motor många gånger,att bara skita i att starta.Man vill ju inte byta bil. Roffe |
|
| problemet är det att det kommer in för mkt olja i lyftarna så dom smäller isär max, det är bara att gnugga på starten tills den kommer. alt så får du försöka bogsera igång den! | |
|
Testade att ladda batteriet,sen prövade jag att starta.Efter ca 1 min så startade den "hurra",o en tung sten ramlade från mitt bröst.Tack alla ni för hjälpen,har blivit en erfarenhet rikare.Man skall aldrig tappa sugen,världen är full av tappade sugar. Roffe |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.