AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
618

Det gick inte så bra att montera fälgar från 5 till 3serien!

Fr
656
Fritte525
Bmw 316 e46 -01
Bmw M3 3,0 -94
Skulle bara villja berätta om när jag skulle sätta på mina 18" fälgar som till vardags sitter på en 525i 24v -91 på min M3 -94. Glad i hågen så skruva jag av hjulen på 525:an och på med ett par torra 15" 205/65. Iväg och lämna bilen hos farmor där jag har M3:an står och väntar. Ska dock tillägga att jag burna upp dem torra sommar däcken så det både rök och osa på vägen till farmor. Hoppa in i m3:an och ner till jobbet där fälgarna vänta. Av med 17" fälgarna och på med den första 18"tummaren. Släpper ner bilen för att sedan gå till andra sidan och göra det samma. Ja fan det kanske går. Ser ju rå fett ut när fälgen är precis kant i kant och valsade skärmar. Ja går över till andra sidan och sätter på den andra fälgen. Njodå det klart att det är tajt men det kan nog funka trots allt, den är ju ganska hård ändå. Sätter mig i bilen och startar bilen, släpper handbromsen och bilen sjunker utterligare ett par cm. Hmmm. Går ur bilen lite fundersam och ser då att skärmarna vilar på fälgarna. Ja bara att plocka bort dem igen och göra samma prosedur igen. Tragiskt att det inte funka för det såg riktigt hett ut. Inte för brett utan perfekt. Får testa nästa år igen men då ska jag köpa 225/35/18 istället. Kan nog funka då hoppas jag. Vill inte köpa nya fälgar då mina 18" kosta mig 12000:-. Bara en liten rolig grejj som jag ville dela med mig av! Mvh! Ps: Ett sjukligt roligt och bra forum måste jag erkänna!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.