|
|
|
|---|---|
|
Vad kan följande bil vara värd? Svårsåld tror ni? nån viktig utrustning som fattas? bmw 528ia touring-99 * 13100 mil, med garanterade mil som är gjort av BMW Örebro. (Papper finns). * Import 2005-05-14. * 4 ägare. * Full servicebok + alla papper och nycklar. * Servad vid ca 12500. * Orientblå metallic. * Steptronic. * Svart skinn. * Elglastaklucka. * Face lift med dubbla angeleyes. * Röd/vita bak lysen * Vita sidoblinkers * Ädelträ, myrten. * Rökarpaket (används ej!). * Radio, BMW Professional RDS. * BMW 6-skivors cd växlare. * Dimljus. * Pdc bak. * Avtagbart drag. * El fönster runtom + el speglar + infällbara. * Dubbel klimaautomatik + restvärme (Stora kliman). * Multiratt * Farthållare * Avbländar speglar. * Regnsensor. * Golvmattor i velour. * Bes ua. * Insynsskydd i bagage. * Rails. * ABS. * ASC. * Servo * C-lås * Larm fjärrstyrt * 6 x airbags. * 17" BMW orginal alu sommar. * 16" BMW orginal alu vinter på nya dubbdäck. * Nya bakdäck 235-45/17 pga krängninghämmarna var slut. (Bytta 4/7-07 då var den även inne på rekond + lackförsegling). * Nya bromsar + skivor fram och bak. * Nya handbromsbackar. Nuvarande ägaren har endast haft bilen i 1 vecka och han verkar vara en vanlig "svensson" ingen bilhandlare iaf och det väcker lite funderingar... har inte hunnit fråga anledningen då jag såg det nu precis samtidigt som jag skriver och det är ju lite sent att ringa. Ös på med ideer och varna gärna med regnr om ni vet några lik. | |
|
Är det inget skumt med den skulle jag gissa att den annonseras i 80KSEK och att affär görs på 65-75KSEK. Har för mig att just sexorna från 99 har en styrbox med dålig hållbarhet (Hasso bekräfta eller dementera gärna). Kostar ca 7000SEK har jag för mig. |
|
|
Det finns två typer av undersökningar som kan utföras av BMW. Det ena är en avläsning av bilinterna anordningar och är som (tror jag) Hasso uttryckt det inte värt pappret det är tryckt på. Det andra kostar pengar och bygger på information hämtad ur BMW:s databaser och är tydligen mer värt. Sedan kan du som spekulant ringa upp de verkstäder som noterats för service och kontrollera att uppgifterna stämmer. Inte extremt, men lite låga mil för en -99:ans 528 som importerats 2005, men alla måste ju inte gå långt under sitt liv. 1 veckas innehav? hmm målvakt? Dessutom Örebro? (Hasso igen :)) Mvh Mikael |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
ABS/ASC boxen är reparabel för en under halva nypristet. 99--00 E38-E39 oavsett motor. Vad har Carlsson bil i Örebro "bekräftat" angående miltalet är det bara en dataavläsningen av ljusmodulen som "alla" hänvisar till, är det inte värt pappret det är skrivet på. Eller är det service och garantiutdrag från BMWs databas ? troligen inte ??. Och det ska du beställa själv egentligen för att var säker på att det inte är förfalskade papper. Är det enda som kan bekräfta mätarställningen. Jag gissar på 25.000 mil innan motsatsen "bevisats" Miltalet är mycket lågt för en -99 som rullat 6-7 år i Tyskland och tyvärr så är de flesta skruvade. 75 tusen om miltalet skulle råka vara rätt. Annars är det inte värt nått alls :) kanske 50-60. ///MVH Hasso Länk |
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
För övrigt så är inte krängningshämmarna och bromsskivor bak och handbroms slut efter 13.000 mil:) onormalt i så fall.Dessutom fula blingbling skräpljus:) Inte speciellt mycket utrustning det mesta i listan är "standard" Det finns väldigt mycket E39 till salu, det är bara udda bilar, tungt utrustade och de extra fina lågmilade med äkta mil som man får lite mera för. ///MVH Hasso Länk |
|
ja förmodligen så är det som du säger hasso. Vi får se vad det är för utdrag från BMW han har. |
|
|
Var inte den bilen utannonserad som en 00:a för bara runt en vecka sedan? Både här och på blocket. Då begärdes det runt 108000 kr för bilen om jag minns rätt. Men om man får göra en lättare trådkappning då... Vart får man tag i dessa fräscha 5-seriebilar för småpengar som det ofta skrivs om här på autopower? Jag letar själv efter en 5-serie touring och kan tänka mig att lägga runt 90000 kr, kanske lite till för rätt bil. Men jag har svårt för att finna någon som känns rätt för mig. Kravet jag har är att det ska vara skinn och automat och naturligtvis en snygg och fräsch bil. Men så fort man finner en intressant bil så är det nästan alltid konstigheter med flera ägarbyten på kort tid osv... Tipsa gärna om bilar som ni experter tycker verkar vara bra! :-) |
|
|
Den var säkert ute på annons förra veckan efter som han inte ägt den längre än så. Föregående ägare bor i finspång. Jag vet inte, det är säkert inget skumt, han vill kanske bara ha en cab istället, då affären gäller byte. Vi får väl se. Du får väl köpa den av mig sen GE :) Får tjänstebil och har egentligen ingen användning av en egen bil. Men bättre o ha en touring körklar i vinter ifallatt än en cab som inte går att använda. |
|
AHA är det Finspångsbilen :) nu ramlade poletten ned, den har jag haft koll på tidigare, den är INTE en -99, BX37022 säger att den tillverkad 06/98 M52 enkelvanos,=gamla motorn, mejlade tidigare finspångsäljare om detta utan resultat, Blocket tog tom bort annonsen då den inte innehåll korrekta uppgifter på årsmodell. Om jag inte minns fel så var det nått skumt med serviceboken också, undrar om jag inte har den bilen lagrad som misstänkt i mätarskruvarpärmen :) Fanns herrans massa bilder vid förre försäljningen tom servicebokens sidor. ///MVH Hasso Länk |
| Härligt då besparade du mig en massa problem. Nu är jag helt klart skyldig dig en tjänst hasso ;) | |
| Hasso, förstår iofs inte vad det är för konstigt med att byta bromsskivor efter 13000 mil? | |
| Kan tillägga att mina byttes vid 7500 pga skevhet. | |
Samuel2: Normalt håller dom längre, framförallt bak, böt mina original och handbromsbackar/ bakskivor vid 17.800 mil, var egentligen helt i onödan kunnat rulla 7--8000 tusen till. Framskivorna var bytte vid 15.000 mil dvs nya när jag köpte bilen. Notera då att bilen gått som långfärdslok på autobahn 5000 mil om året i 3 år. Skeva kan skivor bli och bytas av olika orsaker, men det är egentligen inte inte normalt. ///MVH Hasso Länk |
| Ja chassie nummret slutade på BX37022 som du sa hasso. Har du någon info ang. skruvad eller ej? | |
Den är starkt misstänkt, till motsatsen bevisas, har inte pärmen hemma, så jag kan inte kolla nu tyvärr vad mer som var lurt, men serviceboken hakade jag också upp mig på om jag inte minns fel, förutom fel årsmodell på bilen. Det skiljer ju en del som sagt på 98-o 99 och det var bilder på motorn bland annat som jag direkt såg att nått inte stog rätt till. Bara för att bilen sattes i trafik första gången 99-02-22 i utlandet och att vägverket då tycker att det är en -99 så kan man inte sälja en 98 som 99 då det är stor skillnad på dessa årsmodeller, rent bedrägeri i mina ögon. Självklart finns det undantag som bekräftar "regeln" när det gäller skruvade importer, men den oddsen är skyhög likt en nål i en höstack. ///MVH Hasso Länk |
|
Till salu igen.... Länk Kan tillägga att det var IF som rystade fram denna bil till mina päron efter dom fått en japanare i sidan på den förra. 528:an... PS: Blocket la in den igen när jag hade den ute. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.