|
|
|
|---|---|
|
Tja, detta har säkert tusen personer frågat men jag kan inte lösa felet med hjälp av gamla inlägg. Såhär är det... 1. Den gå upp i normal temp till en början sen går det upp till rött efter 5min och lägger sig där, precis i början på det röda.( När man kör, den funkar LITE bättre på tomgång) Jag har bytt termostat och jag har kollat vattenpumpen och den verkade hel av vad jag kunde se och känna, kan den vara trasig ändå? jämnförde med en hel. 2. Står man framför bilen och tittar ner... Då blir slangen till vänster inte varm alls men den som går till termostathuset blir varm.(säkert fel på vattenpumpen ändå va?) 3. Nu till det konstigaste jag varit med om... nu när värmemätaren har gått upp på rött och man stänger av bilen kan man ta bort locket på kylaren utan att det kokar eller pyser nått, vattnet verkar inte bli varmt... Jättevarmt asså. Så jag blir tacksam om ni hjälper mig få igång min nya bil. // Jonas, Han med otur! | |
| är du säker på att den kokar det kan ju vara tempgivaren som gett upp | |
| Ganska enkelt åtgärdat. Du måste lufta kylsystemet. instruktioner finns under mekartips här på forumet. Åk inte en METER TILL med bilen utan att den luftats först !!!! DU kan blåsa topp, packning m.m annars. | |
|
så det är inget som är trasigt då? "bara" att lufta? tips på luftning? ska jag fylla på vatten på mer ställen än i kärlet? Jag kollar mekar tipsen! tack! |
|
|
Nej jäklar nu funkar den ju! det är nästan att jag ska fixa bild så ni får se pärlan! tack för svaren! |
|
|
Öppna lyftningsskruven vid termostathuset och fyll långsamt på vatten tills det rinner över. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.