|
|
|
|---|---|
|
Jag har en 728ia 97a. Jag undrar om trälisterna i bilen är äkta trä? | |
|
Japp, såtillvida att det faktiskt finns en gnutta trämaterial i dem :-) Listerna har en kärna av aluminium, därpå har de limmat ett träfaner, som sedan är tjockt klarlackad. Mvh. /Kjell |
|
|
eh... är ALLA lister klarlackade? Isf fall får jag kanske blåsa på ett par lager innan mina torkar ut helt. :) Mina verkar aldrig ha haft någon klarlack på sig... Todde |
|
|
Jag hade en e32 innan e38. Den var från år-88. Den verkade inte ha någon klarlack. Trälisterna på den såg man tydligare att det var äkta trä än på e38an. Samtidigt tycker jag att e38ans lister är snyggare. |
|
|
He,he...E32(tidiga) har ju mera "plankutseende" på listerna än plankorna på "brägår´n" :),men man ser ju att de är trä iaf iaf som sagt ;) Mvh Janne. |
|
|
Har haft funderingar på att testa lite bänkolja eller något för att få dom snygga igen... Någon som har fixat till sina icke-lackerade lister? Tacksam för tips! Todde |
|
|
Listerna på E32 är väl knappast helt obehandlade utan bara lackerade i ett fåtal lager så att träets ytstruktur fortfarande framgår (?) Olja lär nog bara lägga sig ovanpå lacken. Har själv en gång slipat och lackat plattan vid växelspaken på en E34 och listerna under instrumentpanelen så att ytan blev blank. Vill minnas att det krävdes många lager klarlack. |
|
|
hmmm... du har nog rätt... :) Och pilla bort alla lister och lacka är inget jag ser fram emot alls. :) Todde |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.