|
|
|
|---|---|
|
Hejsan! Jag har länge haft problem med framvagnen men jag har aldrig kunnat hitta vad som exakt har varit felet. Nu igår så hittade jag det, Det glappar i antingen styrväxeln eller i styrleden. Min fråga är kort och gott, KAN styrväxeln glappa? Det finns en form av kula. ah ni ser på bilden här nedan. Är det någon som har haft samma problem och bytt dessa delar? Här ser ni "kul leden" Länk Här är hela styrväxeln som jag kallar det. Länk MVH Fredrik | |
|
Problemet har varit att ratten vibbrerar kraftigt. Det är inge fel på fälgar eller dyligt. Det enda glappet som finns är detta med styrleden/styrväxeln.. ÖS på med tips! Gärna de som har demonterat styrväxeln på dessa bilar.. |
|
|
styrväxeln kan gott å väl glappa just nu håller jag på att byta min andra styrväxel på en e36:a.. verkar vara ganska dålig kvalite på dom.. med tanke på att min gammla merca som har gått 89860mil nu knappt glappar alls. Ett byte av en styrväxel är inte så svårt det jäkliga är att få ratten till att vara rak när man fått dit den nya.. Mvh/Jens |
|
| ahh jag bytte den och sålde iväg bilen.. Nya ägaren verkade nöjd så.. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.