|
|
|
|---|---|
|
Nu har jag haft min M3 3,2'a i lite över en månad och jag är helnöjd :) Men har märkt av lite "annorlunda" fenomen med motorn dock och skulle vilja ha lite svar. - Vid kallstart på morgonen håller den ganska högt varvtal, ca 1500-2000rpm. Gasar man till lite är den väldigt seg med att stabilisera sig på någorlunda tomgång. Efter en halvminut eller så börjar motorn jobba riktigt "tungt" eller vad man ska säga. Är det AC-pumpen som slår i då eller nåt? - Vid växlingar, även när bilen är varm, så tar det ibland 4-5 sekunder innan varvtalet sjunker till tomgångsläge. Lite som att gasen hakat upp sig eller vad man ska säga. Varvtalet ökar inte, men som sagt sjunker det inte heller. - Vid kraftiga gaspådrag på lägre växlar känns det som en spark baktill vid ett visst varvtal. Bilen går ju sjukt bra, men vips när man kör plattan i mattan går den ännu bättre så att säga. Man liksom känner att det suger till. Inget ryck utan det går väldigt mjukt. Antar att det har med vanos att göra. Ska det vara så här? Tacksam för alla svar! | |
pg_ice |
nej det ska inte vara så där. varvtalet ska gå ner direkt till tomgång efter gaspådrag! jag vet inte exakt vad det kan vara för fel(äger själv en M3a sen en vecka tillbaka) men kolla upp dom vanligaste orsakerna. Luftfilter/LMM/Bränslefilter/Tändstift. kolla även så att inte insuget drar tjuvluft. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.