|
|
|
|---|---|
|
Misstänkte att min vatten pump hade gett upp då jag ej fick värme i kupén och motorn överhettades. Läste här att impellern kan rotera på axeln. Jag tog bort pumpen och den såg jättefin ut och jag kunde inte med handkraft få impellern att rotera på axeln utan den verkar vara skadefri. Är det så att den roterar lätt när den är trasig? Lätt är ju iofs relativt men med handkraft så att säga!? Misstänker för övrigt att termostaten och/eller att det är luftficka i systemet i stället. | |
|
Min "propeller" hade spruckit helt i navet, så den hängde på axeln, även plastbitar låg löst i "pumphuset". Så har den gått sönder så ser du det. Men det är även lite smådrygt att lyfta systemet rätt, så det kan nog vara som du säger, luft i systemet. En ny termostat kostar ju inte många kronor heller, så det kan väl vara en bra start att leta fel där också. |
|
|
Japp, jag skall göra de saker du skrivit. Men att lufta på rätt sätt då. Hur gör man det? Är det inte bara att fylla på vatten och lossa luftningsskruven och köra motorn varm? |
|
|
Luftning är lite lurigt på dessa har jag även märkt på min 328:a.... Tar en evighet om man inte gör det med hjälp av en domkraft eller dylikt.- Alltså höj upp bilen fram så vattnet letar sig in i toppen lättare då toppen ligger högre upp än expansionskärlet. glhf |
|
| Ok, ska göra så. Tackar. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.