AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
878

PIC5 eller MF2

mc
460
mc_fox
328i Limo -96
318i Touring -01
Någon som har någon erfarenhet av dessa tilläggssprut?
Funkar det bra eller ska man satsa på ett haltech direkt??

//Fredrik
mc
460
mc_fox
328i Limo -96
318i Touring -01
Halloj?
imenhoteb
Har ett mf2 tillskots sprut på bmw 318 i!!vad är det som inte skulle funka på detta???Så klart ett haltec är värre!!Mf2 är ju ett tillskotssprut!!kan driva 4 st högomiga spridare, du kan ratta in det själv på rpm potentiometer rattarna!!mellan 2000-9000 rpm!!vad vill du veta??
mc
460
mc_fox
328i Limo -96
318i Touring -01
Det jag ville veta är om det funkar bra helt enkelt.
Så att det inte blir någon ryckig gång eller något sånt?. Man vill ju helst ha något man kan ställa in själv så man slipper åka och mappa bilen så fort man ändrat laddtryck tex.

Mvh
Fredrik..
imenhoteb
Funkar ju för mig ialla fall!!Hade lite problem med överhettning i förbränningen...saknade bränsle !!tryckte 9-10 psi!!orginal k-jet 104 hk orginal-en trimmkam t25 turbo ic dump...vart lite jobbit för orginal sprutet...knäckte en skärkants packnin,,blåste en kylare rund..spikade...mest efter kam å grövre avgas,å wastergaten höjdes från 10 psi till 16 psi??har 4 spridare extra..tog bort värme problemet direkt!! Du kan mapa ochså!!har en mapsensor...men det behövs inte ...bara å ställa tryck givaren...när den ska starta..å sen ratta in med skruvmejseln..ryckig gång har då inte jag upplevt med mitt skrot!!
mc
460
mc_fox
328i Limo -96
318i Touring -01
Ok, men har man en mapsensor, då ställer den in bränslet efter trycket automatiskt va?
Jo
744
Jonhny
745 -85
mf2 går väl med map iaf. Skulle misstänka att du ställer in bränslemängden på fullt laddtryck. Med hälften så mycket laddtryck ger sprutet hälften så mycket bensin osv. (är inte alls säker på detta)
imenhoteb
Nej du kan ställa in exakt var du vill att det ska starta!!ex vid 0,6 psi!!då lyser en grön inikator lysdiod till så du vet!!Du har även rpm idikator!!! lys dioder 2000-9000 rpm!!om du vill starta sprutet ex...som jag!! 10 psi så skruvar du på tryck givaren som du placerat i typ insug!!där den känner av turbo tryck!!detta är en 2D bas utbud på sprut....du kan använda två lågomiga....eller 4 högomiga spridare....Använder du Mapsensorn (3D)så tar du bort funktionen på tryckgivaren då tar mapsensorn över!!! enkelt sagt!!ska du då ändra starten för sprut så går du in i datorn !!!som du har i ex inne i bilen(som jag i blickfånget)startar den vid Ex 12 psi!!sen så funkar det som vanligt du rattar i rpm siterna!!2000-ex 6000rpm ?Mappen följer ju med trycket!!!fins mer å skriva !!! ..du kan även använda trottel sensor..och luftflödes sensor!!mägden bränsle per 1000 rpm site ställer du med potentiometer----2000-9000 rpm !!!
mc
460
mc_fox
328i Limo -96
318i Touring -01
Ok, låter ju som en ganska vettig pryl.
Då kanske det blir en sådan till att börja med.

Tack för alla svar

//Fredrik
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.