|
|
|
|---|---|
| Väldigt sugen på att köpa en b8:a. har hört något om att man kan försäkra bilen billigare om man blir medlem i alpina klubben. någon som vet något om de?? Annars hur e den bilen?? | |
| Länk | |
| Entusiastförsäkring kostar dig ca 2000 kr / år, fast då ska givetvis ett antal villkor uppfyllas. Kolla med ditt försäkringsbolag vad som gäller. Rent generellt sett så är en B8 den roligaste och mest värdebeständiga E36 du kan köpa. | |
| Entusiastförsäkring??? Vad är det. är helt nollställd när de gäller sådana saker som försäkringar. va kan de va för krav tex??? | |
|
D_C: Kopierat från Alpina Cs Siten: Entusiastförsäkring Hej! Alla medlemmar i Alpina Club Schweden vars Alpina uppfyller de krav som ställs av IF/Alpina CS kan nu ansöka om en mycket förmånlig entusiastförsäkring till sin Alpina för den ringa kostnaden av 500kr / bil. Om bilen ej blir godkänd av If så återbetalas dessa 500 kr. OBS ..FÖLJANDE STYCKE ÄR VIKTIGT ATT LÄSA OCH FÖRSTÅ !! Alpinan skall uteslutande användas vid uppvisningsarrangemang, klubbträffar och enstaka privata nöjesturer. Bilen skall vara i originalskick eller så nära originalskick som möjligt. Ytterligare krav som ställs är att den förvaras i låst enskilt garage då den inte används och att den inte får användas som bruksbil samt att den huvudsakligen framförs under gynnsamma förhållande. Stämmer detta in på din bil så kan ni kontakta Ando , Morgan eller Michael för vidare info, ring helst för att minimera missförstånden och snabbare svar. Det ni ska ta med när ni visar upp bilen är: 1 .Kopia på registreringsbeviset 2. Kopia på senaste besiktningspappret 3. 5st foton Snett framifrån vänster. Snett bakifrån höger Motor rum Kupé Bagage (Sen är det bra att ta med så mycket dokumentation som möjligt) Länk |
|
| Har min försäkrad via länsförsäkringar då brukandekravet inskänker sig till max 500 mil / år samt ej köras till o från jobb. Med tanke på att man allt som oftast har en bruksbil när man äger en sådan här bil så har i vart fall jag inga som helst problem med att inte köra mer än 500 sommarmil per år. Fullständiga villkor hittar du på LF´s hemsida, de är snarlika villkoren som IF har. | |
|
Alpina B8: så du har din B8 entusiastförsäkrad hos LF.....hmmmm.....intressant.....jag hörde mig för hos LF för att försöka entusiastförsäkra min Z3 men fick till svar att bilen måste vara minst 30 år gammal för att få entusiastförsäkras!! Ska nog ringa LF igen och kolla nu när jag har lite mer kött på benen. /Pane |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.