|
|
|
|---|---|
|
Nån som vet exakt vad som fanns att få till original stereo på bmw -89? Och vart man kan hitta sånt beg nu? | |
|
www.ebay.de finns säkert att få tag på... M V H Stephan Min bil: Länk |
|
|
Hej Martin! Jag köpte en 320i från 89 för en månad sedan, satt en ny stereo i men fick med originalet, en Clarion, bandare, med bruksanvisning o lite kablar med mera. Kan det vara något av intresse? |
|
|
Om bilen levererades med stereo så var det med säkerhet nåt tyskt, t.ex Becker eller Blaupunkt. Båda tillverkarna låg även bakom apparater med varumärket Bavaria som BMW levererade som sin "egen" stereo. Här kan finna en del bilder: Länk FP |
|
|
Hej Martin! Jag köpte en 320i från 89 för en månad sedan, satt en ny stereo i men fick med originalet, en Clarion, bandare, med bruksanvisning o lite kablar med mera. Kan det vara något av intresse? Jo det kan helt klart va intressant! Har du bilder kunde du ju maila till mig på e21323@hotmail.com. Mvh.Martin |
|
| Folke= tack för tipset! | |
|
BMW Sverige monterade, förutom BMW:s egna stereo (Bavaria, Business, Professional) beroende på tidsperiod Clarion, Pioneer, Becker eller Blaupunkt. BMW hade tre olika högtalarpaket till e30, fyra bredbandshögtalare (vanligast), fyra bas/mellanregister och fyra diskanter eller det stora ljudpaketet (endast i kombination med BMW stereo) med förstärkare och fyra bas/mellanregister samt diskanter. /Johan Tryggvesson -Die Entwicklung stoppte bei 30- BMWSC #338 |
|
| tryggve= Kan man endast ha det stora systemet med original bavaria stereo eller funkar det med andra tids typiska maskiner med? | |
|
Hej igen! Ska nog kunna fixa fram lite bilder, är dock i sommarstugan ett tag framöver men mailar över ett par bilder när jag kommit hem. |
|
|
Martin1 > Det stora systemet med BMW förstärkare funkar endast med BMW stereo och eventuellt någon Becker variant. Dock går det att bygga adaptrar och annat för att koppla ihop, men särskilt smidigt är det inte. /Johan Tryggvesson -Die Entwicklung stoppte bei 30- BMWSC #338 |
|
|
Hej Martin! Mailade över ett par bilder. MVH Wiktor |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.