|
|
|
|---|---|
|
Detta scenario utspelade sig för ett tag sedan... Men ville bara höra vad ni andra har för teorier... Hade vart i Helsingborg för att hämta nya sulor till bilen då de andra var förbrukade helt och hållet. Låg i bra marschfart hela vägen ner... och sedan på väg tillbaks så ligger jag i 140 km/h på 70-väg... Helt idiotiskt, jag vet... Men glömde helt enkelt av att det var 70-väg och körde på i samma tempo som på motorvägen... Ser att jag har en snutbil bakom mig... Vet inte hur länge jag har haft honom bakom mig egentligen.. Vet bara att jag tänkte... Nu är det kört... inget körkort på ett par månader och en fet böteslapp... Tog ändå och saktade ner till 75 km/h och bytte till högra filen och väntade på att få se sirenerna el stopp-skylten... Men inget hände... Han åkte bara därifrån utan att säga ett skit eller ens blinka åt mig. | |
|
För att få rent samvete, jag vet att det tynger dig just nu, så ringer du Alhem(tror jag det var han hette) direkt och anmäler dig själv tycker jag.. :-) Tur skall man ha... det var väl inte en trafikpolis så dom kunde väl inte mäta exakt hastighet, visserligen så borde dom väl kunna ge en "reprimand" el nått då det var stor hastighetsöverträdelse. /P |
|
|
Pgr69: Precis... Man tycker ju det iaf.. Inte en enda blinkning el nånting.. Antagligen tyckte dom det var kul att se mig sakta in när jag väl såg dem... Typ "Vi ska se hur lång tid det tar för honom att sakta ner nu" |
|
|
pgr69: Haha :) Dem hade kanske viktigare saker för sig |
|
|
Jag var med om en liknande grej när jag åkte med min far in mot GBG på E20 (70-sträckan) med min far. Klockan var 05.30 en lördagsmorgon och det gick i runt 140-150. Plötsligt låg det en polisbil bakom och efter några 100m så gick blåljusen igång. Han fick två alternativ det ena var rättegång där de skulle vittna för 150km/h på 70-vägen eller att skriva under på plats för 99km/h på 70-väg. Han valde det senare =). M_Johan: Du hade lite större tur. Fast det kan ha varit så att de var påväg till något viktigare... Rücksicht bitte, und denkt Voraus!Länk |
|
|
Du är en korkad kille med tur! Den kombinationen är inte helt ovanlig!! Tony En orange Puch Florida -71, det måste vara den snyggaste moppen någonsin!! |
|
|
Herr Gaspedal: Antagligen var det nån polis som tyckte att han var viktigare än nån "trafiksnut" el helt enkelt var på väg till nåt... Vem vet... Dom kanske spanade på nån el liknande... Kanske inte så troligt i patrullbil men ändå... Vidare så åkte kompisen på en 70-väg förbi V-bodarne utanför Alingsås i 130km/h... Han kunde dock prata ner till 95 km/h med den trevlige polisen. Nedomansky: Stämmer inte i vanliga fall... Men ibland när man har legat och kört fort i nästan 80 mil så blir hjärnan avtrubbad på något trist sätt... Vet ibland när man har legat och dratt på autobahn genom hela tyskland i runt 200km/h och får köra i 80km/h... Det känns nästan som gångfart :P |
|
|
Btw Herr Gaspedal: I din pappas läge så lär det ju varit så att polispatrullen inte ville ha extra arbete med vittnesmål och sånt... Tur för honom iaf:P |
|
|
m_johan84: tur ska man ha ibland =) btw.. kolla upp E-koderna bland dina ägda BMW =) // M.V.H. Daniel |
|
| e46 tillverkades inte -89 ?:))) | |
Paap Reeder |
"Han fick två alternativ det ena var rättegång där de skulle vittna för 150km/h på 70-vägen eller att skriva under på plats för 99km/h på 70-väg. Han valde det senare =)." ... ytterst stor juridisk risk poliserna tog. Tänk om du haft ett fickminne påslaget och spelat in ... ? MVH /// Paap R |
| Paap Reeder; Varför ska han jävlas med polisen när han får det nerskrivet till 99km/h? | |
|
Paap: Javisst. De hade ju ingen riktig mätning på hans fart. Så det var väl ett höftskott från deras sida vilket han nappade på. Han kunde likaväl nekat, jag tror inte det hade blivit rättegång av det. Det var ju trots allt han som erkände att han körde i 99km/h och inte de som mätte honom till det. Rücksicht bitte, und denkt Voraus!Länk |
|
Paap Reeder |
... jag menade mera att det är tjänstefel av polisen att ackordera om vad som hänt eller inte hänt. Antingen har dom bevis för 150 knyck och skall gå på den linjen. Skjutet jag ihjäl 5 st och det är oklara förhållanden så kan inte rättsväsendet säga att erkänner du 3 får du bara 1 år ... annars blir det 5 och livstid. MVH /// Paap R |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.