|
|
|
|---|---|
|
Hej! Har panik just nu! Inatt var jag ute på motorvägen och körde! Sen märker jag att det går segare och segare att få upp bilen i fart medans bilen varvar mer och mer att det licksom slirade på kopplingen så jag vänder och kör hemmåt för att något inte står rätt till och pang så tar inte kopplingen ett skit. Så nu står bilen det luktar bränd koppling, mer när man sätter på bilen. Alla vätskor är i nivå och allt sådant är i sin ordning. Kopplingen känns typ helt lös och enkel när man trycker ner den inte samma motstånd som förut och när man lägger i växel så tar det noll när man ska gasa iväg. Finns det någon som har en aning om vad jag ska börja kolla på? köpte den på bilfirma förförra veckan och jag är 18 år. Kanske inte så många som tror på dehär men jag har inte kört överdrivet hårt med bilen trots att jag har en bmw 540:P inget burnande och sånt skit utan jag har kört rätt normalt. Finns det någon som har bra idéer på hur jag ska lösa dehär? har PANIK. | |
| Glömde säga att det gäller e34. | |
| INGEN SOM KAN HJÄLPA MIG DET ÄR FAN KRIS!? | |
| låter som ett kopplingshaveri | |
|
Det låter som en rejält rasad koppling. Fick du någon som helst gararnti från säljaren? Det krävs nog att dela på växellåda och motor och byta koppling skulle jag tro. AE |
|
| Ring bilfirman...Kopplingen var med all säkerhet sliten lååååångt innan du köpte den. Personligen tycker jag att de borde byta kopplingen åt dig kostnadsfritt. | |
|
Har du gått till firman och hört om de kan kolla upp det åt dig och eventuellt få det fixat där för en billigare peng iaf än om du köpt privat?, ty att få haveri bara ett par veckor efter inköp på bilfirma borde det kunna gå att få någon form av rabatt via firman... OM nu firman är mån om sina kunder.. Mvh Janne. |
|
| Det är ju det att dom lär bara skratta åt mig och säga halå grabben du är 18 år och har en bmw 540 skyll dig själv. Skapligt svårt att säga nej jag har faktiskt inte kört överdrivet svinigt med den. Men men hoppas på att dom kan göra något med priset för att laga. Som sagt bara 2v gammalt köp och som Dawwe skrev så skulle den varit sliten långt innan. | |
|
Säger dom så, lär det ju drabba dom själva i slutändan. Prata med dom, det kostar inget. Dom borde kunna hjälpa dig med priset åtminstone. AE |
|
|
Svänghjulet är garanterat förstörd, totalkostnaden för reparationen hamnar över 10tkr oavsett verkstad, du behöver någon vältaling för att inte behöva betala räkningen själv. Berätta vilket exemplar det gäller, regnummer räcker. Stephan |
|
| wjl 988 | |
| Nu ringde dom precis från firman och sa att jag ska komma ner med bilen så ska dom kolla vad det kan vara för fel så skulle vi diskutera priser och grejor. | |
|
Nu kan jag iof inte mycket om vad som gäller men vad jag vet så är väll enda anledningen man handlar av en firma att man får garantier mm. Och jag skulle påstå att bevisbördan att du skulle kört våldsamt med bilen ligger hos dom. I värsta fall kan du ju höra med ARN om dom trilskas. |
|
| Jo klart att dom ser hur jag kört med bilen men så grymt hårt har jag inte kört den. Alltså jag har kört med mammas passat i ett halvår och då har jag kört HÅRT och nu hade jag denna bil 2 veckor och klart jag testat vad den går för och grejor men inte så att jag gjort det var och varannan dag. så jaa hoppas på det bästa | |
| Näe. . . . & inte lär de har skrivit in i nå´t avtal att du inte får gasa på med bilen heller. Den ska ju kunna användas! Dom ska hjälpa dig med detta, du ska inte behöva säga hur du kört bilen. | |
| svänghjulet har jag svårt att tro har gått sönder, skulle de blivit lite skadat räcker det oftast med att lämna in på svarvning också. min bror lyckades spränga en tryckplatta på min fars bil i 3 delar och sprängkåpan till växellådan, och då var inte svänghjulet skadat ens! så svårt att tro de. troligen bara kopplingen. | |
|
Jag ska byta koppling på min 540im-00 nu i helgen...dock så är jag förvånad över att kopplingen "Sachs" endast kostade 2411 kronor. Jag får det bytt på märkesverkstad för 2500:-...så toltalt ca 5000:-. Å ändå finns de som gnäller över att en BMW är dyr o ha! Hör av dig om du vil ha adressen till verkstan (Katrineholm). Köp inget annat än Sachs koppling. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.