AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
947

Hur f-n får man bort trälisten bredvid ratten utan att ha sönder den?

62
Mögtocke
730iA-94 E32
Jag håller på att ta loss panelen ovanför pedalerna för att byta bromsljuskontakt.
Har lossat alla skruvar jag hittat men den verkar sitta fast med en sista skruv bakom trälisten på rattens högra sida. Har försökt bända ut denna med mejsel nere i vänstra hörnet (det enda stället man får in en mejsel) men det känns som att den kommer att spricka om jag tar i mer än vad jag gör. Att försöka få in mejseln någon annanstans kommer att skada och repa panelen. Finns det något speciellt trick för att få loss den?

Richard
Iw
794
Iwarsson
530xd Individual -16
Behöver du verkligen ta bort den listen för det?

OM du nu behöver det så sitter det EN mutter på baksidan som håller fast trälisten, mååånga gängor.

Tålamod, små händer och rätt ringnyckel behövs (8-10 minns inte), lycka till.

(gäller E32)
62
Mögtocke
730iA-94 E32
Jaha, så det är den vägen man ska gå! Trodde alla listerna satt med clips. Tålamod och ringnyckel har jag men inte små händer så nu ska lillgrabben få jobba!

Richard
alain
hej
så länge jag vet, alla lister ska flyta en liten bit höger eller vänster innan att den dras ute, berör på var den sitter. jag är i alla fall 95% säker för det. testa försiktig och ser ur det går till.
lycka till.
MVH ((Alain))

bromsningen är första tecken på rädsla !!!

Länk
*B
46
*Björklövare*
Bmw 735IA -91
Inte ska du väl behöva loss med träslisterna för att komma åt bromsljuskontakterna?! Känns bara som extra jobb.
62
Mögtocke
730iA-94 E32
Men det verkar ju som om panelen under ratten sitter fast med en sista skruv bakom trälisten på höger sida om ratten och enligt en beskrivning på en engelsk sajt så måste listen bort för att komma åt den. Är just nu på semester så jag har inte gett mig på det än. Richard
Visa användare
1.935
VillaRosa
X3 2,0d 2007
BMWCS #04821
Vet inte om dessa Länk
Länk är till nån hjälp. Litet svårt att se, men nog verkar det som att trälisterna "bara" är dittryckta?

__
Problemet med BMW är att har man en gång börjat, kan man inte sluta!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.