AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.814

Svårt att ta bort dörrsida?

Hej!

Jag ska ta bort dörrsidan (panelen) höger bak på min 525-02. Jag antar att det går ganska lätt men är det någon som har ngt tips hur man lättast går tillväga för att inte ta sönder något? Var börjar man?

Mvh

Christian
Fr
2.517
Fransosen
330Ci Cab M-pkt -03 (e46)
750Li -09 (f02)
Den sitter med clips runt hela sidan som sitter rätt hårt så man får ta i lite. Sen sitter den med minst en skruv bakom det lilla runda plastlocket som sitter inne bakom dörröppnaren inne i bilen. Du ser vad jag menar när du kikar in där.

Funderar på om det kanske finns någon skruv till men minns inte, det var ett tag sedan jag meckade med e39:an

Börja att bända underst på dörren med en bred mejsel alt spackel eller nåt åt det hållet som du viker ett lakan eller nåt runt för att inte skada lacken.

När det börjar släppa kommer det att låta hiskeligt, det är ok, det är bara clipsen som väsnas. Dom kan gå sönder så åk till BMW och köp några extra att ha ifall att.

Tänk sen på att du måste koppla loss vajern för dörröppningen, låsknappen samt högtalarkablarna.

Lycka till!

Niklas

Fransosen
Hej!

Tack för tipsen! Det löste sig fint och nu är det även tort på insidan av bilen.

Mvh

Christian
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.