|
|
|
|---|---|
|
Min 330-01 med parkeringshjälp piper så fort jag lägger i backen utan att jag är nära någonting. Har upptäckt att två av sensorerna bak har fått stenskott, kan detta vara problemet, den har fungerat felfritt tidigare? Mvh Henrik | |
|
Det borde vara någon av sensorerna som gett upp. Det brukar yttra sig på det sätt som du beskriver |
|
|
Hur kommer man lättast åt att byta dem? |
|
|
Jag har alltid lämnat in min bil, så jag har ingen erfarenhet i att byta själv. Du behöver ju veta vilken som pajat, det är inte säkert att det är bägge. Det har dom läst ut på verkstan. |
|
|
Vet du ungefär hur mycket det kan kosta? |
|
|
Kommer inte ihåg, men över en tusenlapp per styck var det nog. Be att få en prisuppgift från en BMW verkstad, så vet du ungefär. |
|
|
Vad det kostar att bara läsa ut felkoderna vet jag inte. Jag använder en mindre firma i Bagarmossen Stockholm, och han tar inget betalt för att kolla felkoder åt mig. |
|
| En backcensor kostar ca 800 kr. Är du lite händig så byter du den själv, den svarta listen som sencorerna sitter i är delad i 3 delar, tag en skruvmejsel och bryt försiktigt utåt dom sitter med hullingar. Du behöver bara lossa dom korta i änden för att komma åt den med sencorerna,det är lika dana hullingar på den, när den är loss är det lätt att byta den sencor som är trasig. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.