|
|
|
|---|---|
|
Är på jakt efter kromade sidogälar. Är det någon som vet vart jag kan hitta sådana. Har sett att det finns på Ebay i tyskland men det skulle vara enklare om jag kunde köpa dem i sverige. tacksam för svar på detta inlägg | |
|
närmaste BMW återförsäljare tar hem åt dig tror jag betalade 1600 och tog ett par dagar mvh Uffe/bildock |
|
|
Hej "granne!" Kul att du hittade hit. Synd att du inte kan hänga med i morron, men det blir säkert fler turer. Hittade denna firma i England, men har inte handlat ngt av dom.... Länk Hörs, ha det! |
|
|
Tackar för det, Man blev ju inte direkt hjälpt av Carlia Bil. Dem hittade inget krom när jag kollade hos dem. Kanske finns det någon som vet vilket artikelnummer det har? / Danne |
|
|
Hej du igen jasså du åkte på samma problem som jag, hos bmw hittade man inte de kromade gälarna, jag som ny bmw ägare fick till slut ge dem numret då det finns en reservdels upplägg med nr: här på datan, men varför hittade de inte , jo, så här är det de målade org. gälarna ligger som reservdel men under jag tror där det finns alternativ så ligger delarna under options eller extra utrustning till samma del där finns alternativet och det är en skam att detta reservdelsfolk inte kan få fram rätt res.delsnr. men det blir inte dyrare att låta bmw-sverige ta hem både tyskland och england blir samma pris + porto men kolla får du se mvh Uffe/bildock |
|
|
"bildock & Magirus" Tackar för era inlägg,. Ringde till BMW Carlia bil och lämnade det engelska art nr: Då visade det sej att det var samma art nr: i sverige. Dem är beställda. Oj vad snyggt det kommer att bli. / Danne min bil: Länk |
|
|
så gjorde jag också lät bmw "prova" det numret och det stämde för hemtagning, din bil blir kanonsnygg Länk min bil mvh Uffe/bildock |
|
| bildock: om det är din bil som länken visar så kan man väl säga att du inte är rädd för krom detaljer på bilen. Måste säga att det ser väldigt snyggt ut speciellt den den lack som bilen har. Vad heter lacken? | |
|
den heter siennaröd och fanns på jag tror från -99 och fram till? har sett färgkartor från de senaste årgångarna och där fanns den med men det är väldigt få som valt den färgen då bilen köptes, men jag väntade och jag fick vänta länge tills jag fann den färgen för jag hade en tanke om hur min bil skulle se ut just med brytning mellan färg-krom mvh Uffe/bildock |
|
|
bildock: Hur länge fick du vänta när du beställde, jag beställde mina 27 juli och har kommit hem nu efter 3 veckor i frankrike. Dem har fortfarande inte kommit. På BMW säger dem att dem har 300st i rest i tyskland så dem kan inte svara när dem kommer? / Danne |
|
|
du förstår det konstiga var att jag fick samma svar att det var restnoterat så det skulle dröja flera månader likaså ringde man från bmw endast några dagar efter beskedet och det fanns att hämta så tydligen hittades någon sats men som sagt även för mig blev svaret restnoterat mvh Uffe/bildock |
|
|
Helt otroligt! Bara att vänta & se. / Danne min bil Länk |
|
| dkz3 Mycket fin bil du har. | |
| Att sätta kromgälar på sin Z3a är som att sätta turbovinge på sin 911a på 80-talet! Då var det många som ville ha det, nu ser det förjäklit ut. I alla fall se till att behålla orginaldelarna till bilen om du byter! | |
|
"Katzi" Tackar! "beitho" Ja, smaken är ju som baken, delad. Men det är väl tur det för annars skulle alla bilar se likadana ut. / Danne min bil Länk |
|
|
Jag tror det blir kanon! Det finns en svart coupé i "byn" med just dessa gälar. JAG tycker det ser BRA ut! Vi har en fikaträff på veteranbilsklubben (!) mellan 18-21 idag - du kan ju ta pärlan och titta förbi om du har lust! |
|
|
dkz3, din Z3a ser ju redan fin fin ut! =) behåll bara orginaldelarna till bilen så det går att byta tillbaka en dag när baken ändrat form! |
|
|
"Magirus" Tackar för inbjudan! Jobbar dock kväll. Det verkar alltid komma något ivägen för en tur. "beitho" Självklart sparas alla originaldelar. Det gör ju att jag har jag har 2 in 1. / Danne Min bil Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.