AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
1.802

Inget ljud i högerdörrarna e46

pa
5
patjoh82
Bmw 330i Touring -02
Hej

Har precis köpt mig en e46 touring men nu har jag upptäckt att det kommer inget ljud ur högtalarna som sitter i högerdörrarna, varken fram eller bak men i bagaget fungerar båda högtalarna.
Kan det vara ett kabelbrått eller har en kabel åkt ur stereon???

Tack på förhand

// Patrik
Sv
30
Svedin
320d Touring -08
Kanske inte så troligt med kabelbrott utan då snarare ett glapp i någon anslutning.

Har du kollat så att det inte är balansen i huvudenheten som är felinställd.

Har varit med om fall där högtalarna i e46 är sönderspelade och där folk kopplat bort dem. Det första man gör när man köper bil är ju inte att gå runt oh lyssna på alla högtalare...

Har du Harman/Kardon eller vanliga ljudpaketet på den?
Ma
309
Majid
320dA Touring -10
Första jag gjorde när jag fick min E46.a 04.a var att köpa eftermarknads bilstereo... 30 lökar men det var de värt varenda krona efter 50tim speltid =).
pa
5
patjoh82
Bmw 330i Touring -02
Har kollat balansen och den är rätt inställd.
Sitter ett vanligt ljudsystem i bilen.

Satt idag och kollade på slutsteget som sitter i bagaget, där hänger det två lösa kablar men jag antar att dem ska gå till cd-växlaren eller???? (en kontakt med 4 hål i och en med 6) Växlaren var trasig när jag köpte bilen så försäljaren ska skicka mig en ny.

// Patrik
Visa användare
342
AndreasN.
330DA Touring M-sport -04
320i Touring -89
fick du tillbaks ljudet i den högtalaren??

Jag har vad ja tror samma system som du har och har just fått samma fel, den kan gå en stund efter start men så knastrar o sprakar de i den..sen dör den :/ ljudet kan komma tillbaka efter att ja vridit av och på tändningen igen..men så blir de samma sak igen.

Har kollat anslutningarna i dörrn och de ser bra ut men så tänkte ja skulle kolla upp anslutningarna bak på ljudmodulen/steget men så vet ja inte vart denna sitter exakt *kliar huvet*

nån som vet med säkerhet?....

Mvh
ee
362
eerily
320i M-Sport -04
fundering. Hur vet man om man har Harman/Kardon eller vanlig uppsättning? =)
Ka
57
KaBol
330D Touring -03
Har ni löst problemet?? Har samma fel.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.