|
|
|
|---|---|
| har lämnat bilen hos Bildelsimporten i uppsala som säger att det inte är nått fel på simmermann skivorna som jag monterat, istället säger dom att det är massa prylar i framvagnen som orsakar skakningarna i ratten vid inbromsning.... hmm... nån som har varit med om detta det skakar som fan i ratten.. blir inte klok på detta. borde inte bilprovningen sett att det va dåligt i framvagnen när ja besiktade för kanske 500 mil sedan? | |
|
Kan vara bussningar i framvagnen som börjar bli slitna så att vibrationer uppstår men kanske inte så dåliga att bilprovningen anmärker på det. /Micke BmwCS nr05419 Länk |
|
| Instämmer med Micke, hade samma problem med min 325 innan jag bytte dom. | |
|
Vibrationerna fram kan uppstå av en mängd olika saker, som då samspelar.. Några saker jag upplevt som påverkar: - skivorna är slagna - beläggen ojämt slitna - bussningar i framvagn slitna - felaktig framvagnsinställning |
|
|
Kan det inte även vara så att litelite skeva skivor märks mer om inte bussningar och leder är helt friska? mvh Conan |
|
|
Hade ett likadan frågeställning för inte så länge sedan. Bytte belägg osv. men dt upphörde inte. La in bilen för service och bad dom titta extra noga om vad det kan vara för fel. I mitt fall är det skivorna enligt BMW. Så nu skall jag beställa nytt och så är det bara att hoppas att det verkligen är så. |
|
|
M5Beast; Blev det bättre när du bytte skivor?? BMW - is there anything else? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.