|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
jag tycker inte det är så mycket att spara på. Den lär ju knappast vara värd 200 000 om 10 år och vill man ha en entusiastbil är det mycket roligare med en mer välutrustad och med stor motor. Tycker denna 518 är lite som en 740 GLE med 3 600 mil, dvs. har svårt att se entusiastvärdet (högt ekonomiskt och emotionellt värde) i den de närmaste 20 åren - och ska man behålla en bil så länge skulle jag föredra en fullutrustad 535i-90... |
|
|
Den lär vara värd ca 60000kr i dagsläget, eller rättare sagt ingen lär betala mer än ca 60000kr menar jag. Vad en bil är värd är mycket svårt att uppskatta. Rent generellt brukar oanvända "nya" delar säljas för ungefär 50% av nypriset och nu är ju inte bilen oanvänd utan gått ca 2400mil och det borde ju dra ner priset lite till. Om vi säger 40% av nypriset 1990 (170 000kr) så kommer försäljningspriset nu att vara 68000kr. |
|
|
Frifart, det var en kul formel, har aldrig tänkt på den när det gäller beg.bilar. 740 GL -87 vit med röd klädsel - nypris 111 800 + 1 900 för c-lås och 3 800 för plyschklädsel - vad sägs om 50 000 på 2000 mil...? Hur mycket hade denna 518 varit värd om det varit en 535? PP |
|
|
andpa ca 120.000kr. Men tänk på att "vanliga" bruksbilar aldrig kan få det samlarvärde som flertalet äldre kan få, kan aldrig tex ta en BMW 323E21-79 med 2000mil och köra denna "formel" då den kostade 62.000kr då och numera definitivt mer än dessa om den skulle ha gått 2000mil och i nyskick. Jag såg tex en exakt likadan sådan (323E21-82) som jag själv har på Mobile härom dagen, vad det gäller färg och utrustning, bara det att den har gått 4400mil med priset ca 110.000kr. Men i Sverige tror jag inte någon kaske betalar mer än 70-80' för en sådan? |
|
|
60.000 kr tycker jag låter som ett rimligt pris för den bilen! |
|
| Behöver inte vara en problemfri bil för det, bilar som bara står kan bli mycket tok med. | |
| Jaa hur blev det med den då?Såld nu? | |
|
Hej! Många tycker att jag begär ett överpris men det får ni gärna tycka men det var bara en test jag gjorde jag blev bjuden 60000:- men jag behåller den och har nu skaffat en extra bil som jag skall använda under vintern så ni behöver inte tro att jag slarvar med OSE 775. Den fungera fortfarande mycket bra jag har inte ens bytt torkarblade som nu är sjutton år och fungerar klanderfritt då var det kvalitet inte kvatitet. Mvh hrb |
|
|
hrb, ett mycket bra initiativ att låta bilen stå under vintern!! E34orna har en förmåga att börja samla på sig rost runt bensinpåfyllningen, nederkant av framskärmar samt nedre delen av bakluckan. det vore otroligt synd om din 518 skulle få något sådant. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.