|
|
|
|---|---|
|
Är det någon som har satt M3 E36 bromsskivor och ok på en M3 E30 och hur gjorde du/ni?? M5 TOURING DEN SNABBA HUNDBILEN | |
Grusse |
Jag har E36 skivor och 750 -94 fyrkolvsok. Jag svarvade typ en spacerplatta som sitter innanför bromskivan. Och oken passar direkt (även M3 E36 ok passar direkt). Lycka till |
RafkoM3 |
Hej Grusse! Varför satte du en spacerplatta innanför bromsskivan? Tog det emot i fjäderbenet någonstans eller? Så man kan montera på M3 E36 skivor och OK direkt på en M3 E30 utan större modifieringar. Hur blir det med känslan i att bromsa,pga mera vätska i oket? Tack på förhand Mvh Rafael /M3 E30(TIC) |
|
Mina E36 ok passar inte på M3 E30 jag har för mig att det skiljer några mm i bulthålen i oket. Måste kolla i morgon. M5 TOURING DEN SNABBA HUNDBILEN |
|
Grusse |
RafkoM3 Spacerplattan gjorde jag precis som du sa att skivan kommer för nära fjäderbenet, men även för att slippa göra om fästet för bromsoket. Som det är nu så hamnar skivan i centrum på oket. |
RafkoM3 |
Grusse. SÅ om jag ordnar ett par M3 E36 skivor och OK så passar det direkt på om man nu har en spacerplatta? Verkar vara för bra för att vara sant :)Hur ser din M3 E30 ut Grusse? /M3 E30(TIC) |
Grusse |
Ja det passar, spacerplattan ska ju alltså sitta innanför bromsskivan. Men det förutsätter ju att du byter till ett par ok som passar skivorna. Min bil hittar du på: Länk |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.