|
|
|
|---|---|
|
Hej Har letat länge nu, framförallt efter e30 325 cab. Men utav alla dom "jag" vill ha så fattas det servicebok!!?? Har alltid tyckt det vart skumt med bilar utan böcker, men vad tycker ni?. En bmw cab från 88 -90, vågar man köpa en sådan utan bok. Dom är ju inte nya direkt, skicket borde väga in mera än boken eller? Eller är dom värda noll i era ögon?. Vet inte hur jag ska göra.. Vågar jag köpa?, kommer jag har jättesvårt o få sålt den senare? Synpunkter tack Mvh Henke | |
| personligen skulle inte jag bry mig så mkt om service bok saknades på en så pass gammal bil.. speceillt om en massa kvitton och liknande finns kvar som styrker att bilen dom senaste åren varit väl omhändertagen.. | |
|
På en så gammal bil skall skicket avgöra, har sett lik med servicebok. Det är inte alltid en garanti för att bilen är fin bara för att det finns servicebok. mvh Daniel Länk När det händer så händer det fort, Autobahn |
|
|
Min bedömning är att serviceboken är lite av bilens "patientjournal" och är därför en värdehandling till bilen. Således är en bil utan servicebok, oavsett ålder, ett tecken på att någon av föregående ägare slarvat med bilen och dess historik. Det finns en anledning till varför serviceböcker är stöldbegärliga... OBS: Därmed inte sagt att en bil med servicebok per automatik är i bättre skick än en utan bok! Boken i sig är ju inget annat än lite papper... Avsaknad av servicebok måste även sättas i perspektiv till vilken bil det rör sig om, på ett 20 år gammalt bruksfördon för 20kkr är det kanske strunt samma eftersom dessa bilar sedan länge hållt sig borta ifrån märkesverkstäderna. Om den däremot saknas till en 5-6 år gammal bil för 100kkr är det en helt annan sak... På en E30 cab borde ett rejält konditionstest avslöja i vilket skick bilen är, dock är det lite entusiaststämpel på E30 cab, tror att dessa inte lär sjunka mycket mer i värde, så jag tycker man kan ha avsaknaden som ett prutargument! På sikt lär en fin E30 cab med komplett historik inkl servicebok bli en intressant bil. |
|
|
Tack för alla svar. Håller med er om detta, skulle bara se om det typ bara va jag som inte tycker boken är "allt". Känner en person lite smått här hemma som ska sälja sin cab, den är i fint skick o det är ett bra pris på den enligt mig. Det är ju som sagt en gammal bil, en 5-6 år gammal bil hade jag nog inte ens funderat på o köpa utan bok. Med andra ord kan jag nog köpa den utan o vara orolig direkt för att jag inte skulle få sålt den i senare skede..........om jag nu ska sälja den nångång vill säga:-). Verkar vara en rikigt rolig bil som enbart ska sommarköras. Flera synpunkter tack. Blir ev. affär på fredag isåfall. Mvh Henke |
|
|
Mera synpunkter tack, ska åka dit imorn förmidag. Är 38" mycket o ge för en sådan bil?.bes, skattad, vitt skinn, Rosfri, inga bucklor o.s.v. Originallack. Bra suflett, nya däck, bromsar, koppling, elmotor till cab mm. Känns nästan som att E30 cab stiger i värde eller? Eller får dom aldrig sålt dom kanske? |
|
|
Är det som du säger, rostfri, inga bucklor och originallack, är det ett fynd. Förutsatt att resten är fint givetvis. Det finns väldigt få bilar som är i så fint skick. Mats H |
|
|
mm, den är ju inte helt original tyvärr. annan ratt, växelknopp, fälgar o.s.v. Är ett M-paket på den också, hur vanligt är det igentligen? Mvh Henke |
|
|
Hej alla. Nu har jag köpt bilen :-)......herregud villken underbar känsla bakom ratten!!. Nepp, nu ska det sovas så vi kan åka ut me bilen tidigt imorn :-) Mvh Henke |
|
| Graturlerar. Har den orginaldämpare kvar så kan jag föreslå Bilstein, riktigt rollstabil blir den. Hade jag på en E30 cab. | |
| Tackar. Nej, dämpare o fjädrar bytte han förra sommaren. Blev gula gasdämpare från koni runt om med tillhörande fjädrar. 60 / 40, helt ok facktiskt. | |
|
Grattis!! Är de en sv.såld eller import? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.