|
|
|
|---|---|
|
bra eller dåligt?? det är juh så att min motor nyper till 1-2grr vid över 5000 varv jag har bytt bränslefilter då den bluddrade igenom hela registret men detta nyp har nog alltid funnits. tänkte att ifall motorn får för lite soppa? Mvh TImmy | |
|
Låter som att motorn får för mager blandning av någon anledning ja.. Mvh Janne. |
|
M6 5.185 Swe E24 M6/M635 register
E24 M635Csi -84 E34 535i -92 E87 120D -08 E61 535D LCI -08 BMWCS #5984 BMWSC #481 |
Instämmer med janne! Har du rätt stift i? kanske en dum fråga,men man vet ju aldrig. ;-) Är den chippad? MVH Patrik "När man står med båda fötterna på jorden,har man ofta bilen på bilverkstaden!" |
|
den är ITNE chippad men den har shrick kam, extraktor, lättat svänghjul och avgas... det satt i ngt peru eller beru stift som jag bytte ut till Eon6 idag. mager blandning av bensin då eller? och hur justerar man detta? chippar / mappar? mvh |
|
|
Hmm...Ja är din bil lite trimmad med Schrick kam osv så tenderar det många gånger att bli så att motorn får för lite bensin...En del brukar ju åtgärda detta med ett "tilläggssprut" för att säkerställa att motorn ej får för lite bensin... Eller att bygga om tempgivaren till insprutningen(med en potentiometer inkopplad inuti kupén, i serie med tempgivaren antar jag) för ökad bränsletillförsel beroende på hur man vrider denna pot. Men jag vet ju inte hur lätt eller smidigt du tycker att den lösningen skulle vara :) Mvh Janne. |
|
|
Chippning skulle iofs EVENTUELLT kunna lösa bränsleproblemet ditt...Hör med någon firma. Mvh Janne. |
|
|
skulle jag kunna ta en databox från en annan som är chippad och sätte i min rakt av? den sitter vid handsfacket? lätt att demontera bort--? |
|
|
upp.. skulle vilja testa en kompis styrbox då hans är chippad och jag kan se ifall bensinproblemet försvinner |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.