|
|
|
|---|---|
|
Hej alla, Har ett tag letat efter en 540 Touring 01-03 med så mycket utrustning som möjligt, och såg nyss denna annons på bla blocket. Länk Utrustningen låter tilltalanda och bilderna ser snygga ut, men det är några saker som inte känns helt rätt... 1. Miltalet. Lite väl lågt? 2. Linus bil. Inte bästa ryktet om jag minns rätt. Skruvat förr? 3. Import som kom in för några dagar sedan, och som har fått nya delar som tex ratt från diverse skrot här i Sverige pga bilinbrott enligt säljaren. Cover up för krockskador? Vad tycker ni? För paranoid? :) Ska åka bort snart annars skulle jag ha gjort lite mer research på den här bilen, då den annars skulle matcha mina önskemål riktigt bra. mvh pratrik | |
|
Tycker absolut inte du är paranoid. Snarare bra att du är skeptisk. Sök på forumet om Linus bil och du kommer bli ännu mera skeptisk till bilen och firman. Tycker lytkglasen ser matta ut för 8000mil. Välkommen till forumet förresten. Rücksicht bitte, und denkt Voraus!Länk |
|
|
Tack för ditt svar! :) Har varit en fluktare i dessa forum ett bra tag, och tyckte att det var dags att rådgöra er lite. Gjorde en sökning på företaget och hittade en hel del info som talar emot att ens åka och titta på bilar hos dem. Ser något för bra ut för att vara sant så är det oftast tyvärr just så :) Ja jakten fortsätter. mvh pratrik |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Bra patrik, att du gjorde som tyvärr så många missar. Man handlar inte bil där, notoriska mätarskruvare. ///MVH Hasso Länk |
|
Kolla upp vad en motsvarande 540iAM Touring -03 kostar i Tyskland via begagnatbörserna på mobile.de eller bmw.de. Jag skulle gissa på att de faktiskt kostar betydligt mer än motsvarande 179kkr, därefter är det bara att dra sina egna slutsatser... |
|
|
Hasso, Forum som detta som har lärt mig att vara mer kritisk! :) Kristoffer_L, Japp gjorde som du tipsade om och då på mobile.de. Absolut billigaste jag hittade var 17,500 euro, och snittet låg på runt 25,000 euro. Gissa vad för slutsats jag gjorde? mvh pratrik |
|
|
Patrik: Håller med vad "hasso" skriver, verkligen bra att du gjort checkarna innan köpet! Det tyvärr en hel del sådana tragiska historier på detta forum där köparen kontrollerat bilen efter köpet :-( Om du vill ha en välutrustad 540iAM Touring -03 med ärliga mil skulle jag rekomendera att du importerar en ifrån en tysk BMW återförsäljare. Visst, bilen blir inte billig men du får å andra sidan vad du letar efter och risken att bli lurad är lika med noll. När det gäller importfirmor i Sverige är det tyvärr inte särskilt många som är hederliga numera. Det som kännetecknar de seriösa firmorna är att deras verksamhet överlevt sedan Sverige gick med i EU (dvs sedan 90-talet när importen underlättades) och att deras priser är rimligare jämfört med de tyska. |
|
|
Kristoffer_L, Misstänker att det är så det får bli till slut. Dvs att importera en bil själv från Tyskland. Riktigt synd att det har blivit en sån djungel här i Sverige vad gäller importbilar med tvivelaktig bakgrund och skruvade mätare. Har länge funderat varför det inte finns ett EU-gemensamt register där allt registreras om bilarna dvs besiktningar, service mm mm. Tänk vad trevligt det skulle vara att logga in och kolla upp ett chassinummer och direkt få veta bilens historik? Bara den möjligheten skulle minska fusket otroligt mycket. Åtminstone vad gäller skruvade mätare. Nä nu ska jag ta och lobba hos våra EU-parlamentariker om detta :) Någon nytta får de väl ta och göra för den lön vi betalar till dem... ;) mvh pratrik |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.