|
|
|
|---|---|
|
hallå! har precis blivit lyklig ägare till mina drömmars bil=M3. har gasat friskt i en vecka lite drygt och står nu lite frågande till soppa förbrukningen. bilen e en 94a å e troligtvis orörd sånär som på ett kn insats filter å ja verkar få den att dra i snitt 1,45l milen. e detta som det ska? inte så konstigt egentligen med en tung höger å nästan trehundra hästar men lite nyfiken e man ju ändå. den ger också ifrån sig tre korta ljudsignaler i bland från brädan, e de nån som vet va det e? tack på förhand. | |
|
Är nog rätt normal förbrukning, min M5 ligger på ca 1.69 blandad körning... Pipen du hör kan vara till klockan man kan ställa in den så att den piper vid varje timme min brukar pipa ex 13.59...kan vara annat också men det var det jag kom på iaf... Patrik L |
|
| Lätta på foten och du ska komma närmare litern. Mycket vanligt med felaktiga stift i bilen, kolla så du har Bosch's Y5DDC. Viktigt! | |
| Är faktiskt förvånad över bensinförbrukningen, trodde M3:an skulle dra 1.5 liter milen men jag kör oftast på 1.2-1.3 och då kör jag ganska hårt. | |
|
ricrob: det är inte så att den varnar för att det kan vara halt underlag? dvs, piper till när det är under ett visst antal grader... kan inte riktigt när det är på M3:n, men jag hade det vid 3 grader i alla fall på min 535... Ska det vara på det viset?! |
|
|
Satte nytt "minirekord" på väg hem i går. 110 km/h på 5:ans växel, förbrukning 0.54 l/m enligt datorn..rena vinsten ju! :) /m |
|
| mosse: det går att köra snålt om man bara kör på startmotorn vilket jag antar du gjorde:D | |
| Hahahahaha kul sagt Asken! | |
|
När jag köpte min M3a körde jag hem på 0.99... Men då hade jag nästan 150mil Men nog fan gasade jag ändå så låg förbrukning... Nu när våren har kommit och dubbdäcken avlägsnat så har förbrukningen dom stigit till 1.3-1.4... Jaja till frågan som många andra svarat på. din förbrukning måste jag säga är hög men kör man mkt i stadstrafik och andra korta repor dras ju förbrukningen upp helt klart... Så det beror ju helt på hur du kör och i vilka trafikförhållanden. Normalt sett så kör jag på i snitt ungerfär 1,1 -1,3... Livet är för kort för att köra diesel!!! |
|
|
Ni råkar inte ha en fot vilande på bromsen medan ni kör? Jag försöker ha någon fullgasacceleration per biltur och kör fortare än vad som är bra. En del stadskörning men alltid försiktigt tills oljan är varm. Jag är aldrig över litern per mil bortsett från när jag kört på bana. Med M3:an alltså. (Med 530 har jag aldrig kommit under litern och alltför ofta över 1.5l/mil). |
|
| Faktum är att färddatorn meddelade dessa siffror, men den kanske hade fått fnatt, vad vet jag! :) | |
|
När jag kör i 90 km/h så dricker min m3 0,83 l/m och det stämmer till 100 % (No Fuck No Ride) |
|
|
Min drar i snitt 1.32 mycket stadstrafik och ofta blyfot. Mip |
|
| 0,76 landsväg m accn på | |
|
0,82 senast jag körde på landsväg. Jkpg-gbg. 3 personer i bilen. Blandat 1.2 ca. M-POWER!!!!!!!!! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.