|
|
|
|---|---|
| Hur kommer det sig att det skiljer en halv(!) sekund i 0-100 mellan 94 och 95ans 540 iAT? Är det en starkare motor eller är de äldre bara lättare av någon anledning? | |
| ja, precis,det är jag nyfiken på jag med... | |
|
Har inte den nyare av dom större motor eller Mvh Mr-speed go for 540 manuell |
|
| Nej, det ska nog vara samma tror jag. | |
|
Enligt instruktionsboken ska det inte skilja mellan årsmodellerna och siffrorna ska vara: 540i - 6.4 540iA - 6.8 540iT - 6.4 540iAT - 7.0 Varför siffrorna skiljer mellan iA och iAT men inte mellan i och iT vet jag inte... eftersom iT är lite tyngre än i så borde det ju vara en liten skillnad där också... |
|
|
Kan det inte vara den adaptiva lådan som kom -94 som ställer till det? Länk Mvh. Micke Olsson |
|
| Nej, du har även skildnaden där. | |
|
fan va ja vill ha en 540 I manuell alltså =) oj oj va dom ska framåt hehe Mvh Mr-speed go for 540 manuell |
|
323E21terror |
På mobile.de finns det en svart 540i manuell från 1995 som verkar helt okej för 77000kr som dessutom är diskutabelt...kan det vara något (jag dreglar också över manuella 540 och letar efter en absolut fullutrustad lågmilare från 95-96 som dessutom skall vara utrustad med M-paketet som min egen 535a. farten är min drog |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.