|
|
|
|---|---|
pg_ice |
jag har ett rätt high tech lustgassystem ligger som blev över från gamla 325an. systemet har alla möjliga tillbehör så som fullgas sensor/tub värmare/tryckklocka/purge ventil det är ett våt system med ett munstycke som kopplas in i insuget efter LMM. 50 eller 75hp får man ut. Lustgas systemet tar soppan från det befintliga systemet men jag antar att bränslepumpen även på M3an räcker? bränslepumpen på 325an orkade med utan problem. frågan är: är M3an redan optimerad max eller klarar motorn/kopplingen 50-75hp extra utan att man behöver byta ut halva bilen? |
|
Jag har för mig att 325 har exakt samma pump som M3 fram till -95 Mvh Jojje |
|
pg_ice |
låter bra då är det bara motorn och kopplingen kvar :) |
| pg_ice: Originaldelar i motorn klarar ju över 100hk när de kompressorkonverteras, så visst borde 50-75hk vara OK. | |
pg_ice |
problemet är vridet skickar man på med lustgas på 1an och tvåan så blir det som en hästspark. nu finns det iofs styrboxar man kan köpa och programera dom så att gasen inte går igång på exempelvis 1an och 2an. tror det blir nåt sånt isåfall misstänker att kopplingen inte klarar 75hp i en stöt på låga växlar. jag har en video här när jag kör med 75hp gas på 325an. Länk 1ans växel soppar bara till på varvräknaren sen lugnar det ner sig lite |
pg_ice |
fortfarande grymt osäker. ska jag sätta dit lustgassystemet eller inte? kan fan inte bestämma mig det funkade bra på 325an men hur blir det med en M3 motor som inte har låg komp? 325an har väl låg komp vad jag har fattat? är risken större att man bränner topplockspackningen och toppen på en M3 motor än en 325a?. snacka om att det kliar i fingarna +75hp är ju en hel del kul :) |
| 325an har inte låg komp! 10:1 för utan vanos och 10.5:1 för vanos. S50B30 har 10.8:1 inte så stor skillnad mao. 75hp gas ska utan problem fungera lika bra på en S50 som en M50 men det är viktigt att soppan räcker annars smällter kolvarna direkt. Kopplingen kommer den ta stryk så ordna en sinter annars kommer det slira när du laddar med gasen. Som sagt stora skillnaden är att det är dyrare när man skottar motorn på en m3 än en 325a! Det är alltid en risk att köra med lustgas liksom alla form av trimning | |
pg_ice |
soppa blandningen är A och O det vet jag om. börjar motorn spika då är det kört. soppapumpen ska räcka till utan problem. nu ska ju styrboxen bryta systemet OM bränsletrycket sjunker men om det funkar i praktiken vet jag inte. kopplingen vet jag redan nu blir gränsfall. tackar för infon. trodde det skilde mer i komp än vad det gör. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.