AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
838

Varningslampor i taket..Vad är de till(tysk text och jag kan inte tyska)

mr
3
mr.sten
320 cab-90 och kärringens 520 Touring-92
Idag tändes två lampor i min bil.Den ena i taket och den andra bredvid varningslampan för handbromsen.Lampan i taket är placerad längst ner till vänster och den på instrumentbrädan är en rund ring med sex små"duttar" runt om.Vad vill min bil egentligen??Om jag fick önska så fick nån godhjärtad själ ta kort på sin svensktextade takkonsol och maila till mej och samtidigt berätta vad ringen med duttarna betyder.En elkabel till höger bakre bromsok hade lossnat ur sin hållare så jag tror det har nåt med det hela att göra.Men kabeln var hel och ansluten.Lampan i taket antar jag larmar för nån trasig lampa men alla lyser så vitt jag kan se.Very tacksam för svar.

mr.sten
Ti
608
TimS
325i -88
längst ner till vänster är nummerbelysningen tror jag inte helt säker dock
Ti
608
TimS
325i -88
den andra lampan är bromsarna
mr
3
mr.sten
Tack Tim!!Men vad vill bromslampan egentligen??Har jag ABS eftersom det är elkablar till två av oken?Allt det där hände efter en hård färd på en gropig väg i morse med ett par präktiga genomslag...

mr.sten
Ti
608
TimS
325i -88
vet ej ifall du har abs men det är slitage varnare.. dom 2 kablarna, en fram och en bak eller? det är väl dom som visar när beläggen håller på att ta slut.

antingen slut på belägg eller så har nån av kablarna gått sönder kanske?

fast jag vet inte rikigt hur det funkar på e30? brode itne båda lysa ?
mr
3
mr.sten
mm,slitagevarnare låter ju rätt logiskt och allt kanske ruskade i läge idag så att slitaget kunde uppfattas av varnarna.Tack så mycket för hjälpen Tim!!

mr.sten
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.