|
|
|
|---|---|
|
Hej ! Har hittat en BMW 325 E36 -92 på blocket som man är lite sugen på. Men ägaren sa att det var nåt fel på den. Den startar fint och går bra på tomgång men efter 3500rpm så hackar den...? Vad kan det vara för problem, kan lambdasonden ge sådana problem? Misstänker att den tar tjuvluft eller nåt bränslerelaterat. Ägaren nämde att det kunde vara nån insprutningsventil (Spridare mao?) Nån som kan hjälpa lite ;) Mvh Marcus | |
|
hade typ samma problem med min 320i-90 då den nöp till vid ca 4500rpm för att sedan bli normal igen upp till varvstoppet..bytte precis bränslefilter (har fortfarande smuts under naglarna)..och nu går den precis som den ska..jag vill inte garantera dig att det är det som är felet..men men ett litet förslag iaf. mvh johan |
|
|
Okej! Men hackade din som denna gör? Eller nöp den bara, alltså orkade inte gasa. För denna hackar som sagt Problemet verkar ha kommit på en gång. Utan varning ;) |
|
|
Kan även vara nåt med tändningen... tändstift eller spolar... om/när du kollar på bilen så be att få läsa ut ev felkoder från den.. kostar några hundra men det är det värt. Janne |
|
|
nee min hackar inte..utan bara nöp till vid 4500rpm..mm som janne säger så kan det vara en tändspole mvh johan |
|
| Okej jag får väl köpa den och prova mig fram. Ni misstänker inte att det är nåt maskinellt? Typ kolv/topp medmera? Det ger inte dom symptomen ? | |
| Jag håller med Pellevin. Fråga om det går bra att ta med den till BMW innan ett eventuellt köp för att kontrollera felkoder. Har du tur säger datorn vad som är fel och du kan då få en prisbild av vad det eventuellt kostar att få det fixat. | |
|
Har varit med om 325or som gått illa och inte orkat varva pga. slitna kamaxlar,. dvs. kamaxeln lyfter inte ventilen tillräckligt. Men bilen bör ha rullat en bra bit innan problem med kamaxlarna uppstår. Är ju tråkigt om detta är fallet då det kostar ordentligt att göra vid. |
|
|
Hej ! Igår var jag och köpte bilen. Här finns lite bilder Länk Kan man koppla upp bilen mot nån dator så man ser felkoder? Eller är det bara nyare som funkar på det :) Mvh Marcus |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.