AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilvård
688

Nylack, rubbing?

Hej. Jag har rostlagat och lackat en del ställen på min bil. Jag ska använda rubbing för att jämna ut den nya lacken med den gamla. Lacken är även lite matt/blek överlag så jag tänkte rubba hela bilen. Lacken är Volvo T-gul, ca6år gammal. Vilken typ av rubbing ska jag använda? Det finns ju allt från flytande lätt rubbing i flaska till crämig grovkornig rubbing i burk. Vilken är vettig till min lack? Jag borde kanske ha olika rubbing till de ställen som är nylackerade och de som har den gamla lacken? Vore tacksam för hjälp.

önskar köpa sido, bakjol till E30 83-87
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
du måste nog våtslipa innan du rubbar för att få en jämn yta.. Tips: pratat med ett rekondproffs eller en billackare, inte lätt att våtslipa.
Det låter krångligt.. Är det nödvändigt??

As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Om man ska göra det seriöst ja.
Men där jag har lackerat har jag inte maskerat av tvärt utan låtit den nya lacken "flyta" ut i den gamla. Det finns alltså inget tvärt slut på lackeringarna. Är det ändå nödvändigt, det finns ju väldigt kraftiga rubbingar som nästan funkar som sandpapper.

slipa lite med 2000 våtslip, sedan tycker jag det funkar bäst med lahega hårdglans rubbing eller 3M:s perfect-it rubbing
70
håkan lindqvist
320 ik -88 325 motor
Jag håller med föregående talare.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.