|
Sida 3 av 3
|
|
|---|---|
|
Du har så rätt StefanP förutsatt att du testat alla vaxer samma dag, på samma skärm, under samma förhållanden, annars så är en labbtest att föredra, som jämförelse. Harri Nikander, din koskenkorva i etern |
|
Deliq |
Pär Brandt på Auto,motor och sport kom fram till ett annat resultat än Sverkers konsulter. Seriösare vaxtestare än han har jag inte stött på. Sen är det väl upp till var och en att avgöra relevansen i varje test... M V H // Deliq *** Tids nog är allt för sent *** |
|
På vilket sätt är han seriösare, vad använder han för metoder att få exakt samma förutsättning på de olika vaxen? Harri Nikander, din koskenkorva i etern |
|
|
Harri, Du har nog fått dig en Koskenkorva för mycket. Sluta fokusera på testerna, det är bättre att använda något som man själv eller andra bekanta har positiv erfarenhet av än en testvinnare från just DET eller DET testet. Bara det faktum att ett vax som blir testvinnare i test A blir totalsågat och slängt i tunnan i test B säger åtminstone mig att dessa tester EJ är trovärdiga. Sedan kan man också totalt skita i vem som har gjort testerna. Vi konsumenter vet ingenting om vad som försiggår bakom kulisserna mellan testare, tillverkare, generalagenter, kontakter o s v. Med tanke på priserna för dessa produkter är det sannolikt en lukrativ bransch. Testerna må vara objektivt utförda men journalisten har som vanligt total kontroll över HUR det hela skall presenteras och kan ändra bedömningsgrunder för att gynna/missgynna en viss produkt. Stefan |
|
|
Jojojo men vill man objektivt veta vilket som är bäst så är det Sverkers blindtest i Provningsanstalten som är mest rättvisande. Harri Nikander, din koskenkorva i etern |
|
Deliq |
>harri Läs senaste AMS så får du se hur de gått tillväga med testen ( finns i butik idag ) Tycker du sen att Sverkers resultat är det mest riktiga så OK, du är fri att göra dina egna värderingar, precis som alla andra får ha sin egen åsikt. Tycker person A att vax nr1 är bäst, och person B att vax nr2 är bäst så kan båda fortfarande ha rätt. Det finns inget "facit" på sådana här saker. Alla har olika önskemål och förutsättningar och då blir det lika många olika resultat, och alla är lika rätt. Jag gör mina värderingar och du dina. Ibland kan våra svar sammanfalla och ibland inte. That's life Ha en bra dag M V H // Deliq *** Tids nog är allt för sent *** |
|
Hejz I senaste bilsport finns ett vaxtest...där klev Sonax in på en andra plats???? det var inget labb-test mer ett så här kör och gör vi i verkligheten-test....har för mig att just Sonax alltid har fått bra betyg.........man måste även ta med parametrar som: användarvänlighet, barnens choklad fingrar, lacken var kall när jag börjad men nu är den varm, oj först tog jag på för lite vax men nu är det väldigt mycket osv...... annars kan produkterna vi ska köpa utvecklas till utopier....eller mer andra ord skit produkter. |
|
|
Precis som en del av er har varit inne på så innehåller de flytande hårdvaxerna (bla Sonax) inget slipmedel. Det gör att resultatet på lite smårepig lack inte blir jättebra om man inte tar polish först. Jag brukar själv använda Sonax eftersom jag tycker att det är lättjobbat och blir bra, dessutom syns inte vaxrester kring emblem och lister på samma sätt som med de traditionella vaxerna. Mvh |
|
|
Hej hej, Måste säga att jag förra helgen för första gången använde sonax. Har aldrig använt polish innan samt alltid hållt mig till Turtle. Men va faan, efter allt som sagts och skrivits här ville jag pröva. Först på med polish o sen polera bort det, första tanken var: Faan va lätt det var att polera bort det, måste ta mig faan ha blivit lurad alltså. Sen på med flytande hårdvax (contradiction in terms!!!). Samma där, attans i hvetet va lättarbetat det var. LURAD... Så här i efetrhand kan jag bara säga att bilen aldrig (under min ägartid iaf) sett så blank o fin ut och vattenpärlorna ligger så fint så fint på bilen för tillfället. Sen vet jag ju inte hur länge detta håller, men håller det det lika länge som Turtle ja då är jag totalfrälst vad gäller Sonax. Ha en trevlig helg, nu är det Lundakarneval... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.