|
|
|
|---|---|
|
Hej! Har precis köpt mig en 525i -92 och har stött på lite problem.. Bilen är utrustad med carguard larm och när man låser (både invändigt och utvändigt) så låser sig bara den dörren man har nyckeln i, vänster bakdörr bagage och tanklucka.. de skumma är att den låser upp sig själv varannan gång.. sen om man låser med dosan är de bara vänster bakdörr, bagage och tanklock som låser sig.. även här låser de upp sig varannan gång.. har tagit bort inredningen och kollat de kontakterna som sitter där.. ska kolla om de finns ström till dem också men har ni nått tips på vart man kan börja leta fel? Mvh Joakim | |
| Har en tanke på varför han låser upp när du låst, skulle kunna vara något fel/glapp i en av de givarna som sitter i den delen som låset låser i om du är med på avd jag menar, sitter en givare i den delen av låset som sitter i karossen. Den känner av om någon dörr inte är stängd, och är alla dörrar inte stängda så ska han svara med att låsa upp direkt. tänkte testa mina givare(ungefär samma felsymtom som dig, på en del punkter iaf), men den låsbiten sitter något frunktansvärt hårt, har bara fått bort en av fyra... Är en tanke iaf. | |
|
Grattis till bilen JoXter! (jag har själv en likadan fast Touring) Jag har inte larm, men jag har upplevt en del fenomen med centrallåset som kommer och går, och det uppför sig emellanåt olika med de två nycklarna som följde med bilen. Själv har jag sprutat kontaktspray i kontakter innanför dörrinredningen, och det har fungerat temporärt vintertid, men nu fungerar allt perfekt :) Det finns många diskussioner här i forumet, så det är bara att använda sökfuntionen på länken [Sök inlägg] ovan. Läs och se om du känner igen symptomen på din bil. Lycka till /Anders --- 15" och gula blinkers, för att jag törs --- |
|
E30 Beemah |
jag undrade till vilka 2 kablar till central låskontakten på förardörren man ska koppla in fjärrlarm kablarna till larmboxen..vilken som skickar signal och så vidare,, hittar inget elschema som stämmer :( ..åker bmw 525 touring -92 E30 Beemah |
|
Min nyinförskaffade 520i har ett liknande fel. Måste låsa/låsa upp två gånger. Har ett larm från Viking i den. The speed is always OK, but sometimes the corner can be too tight... |
|
|
Hade liknande fel på min 525i touring 93,det var kabelbrott i kabelstammen vid bakluckan,så kolla kablar vid dörrar o bagage efter avbrott. Roffe |
|
|
okej.. tack för alla svar.. ska kontrollera alla så snart jag kan.. kanske är nått av ovanstående problem.. *hoppas* tänkte höra, nån som vet vart man kan få tag på den här Bentley Serviec Manual till 525:an? skulle vara gött å ha en sådan |
|
|
Internetbokhandeln är ett tips, men den går säkert att beställa från fler ställen på nätet: Länk |
|
|
Här kanske: Länk "Länk i think the password was e34iscool and the second part that accomplanys the first Länk 6.5.zip and the third: Länk |
|
| Härligt härligt! den ska vi lusläsa, dessvärre så funkar inte den andra delen, men däremot första och tredje. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.