|
|
|
|---|---|
|
Kan man få plats med en dubbel DIN stereo i en E39:a? Finns det någon distans/ram man kan köpa? Länka gärna till bilder m.m. | |
|
Godafton! Allt går att lösa. Ring Roger på Ljudstudion så hjälper han dig med det du behöver 047062120 Good luck 2 u.. Projekt Mayhem.... |
|
|
Länk kräver tyvärr lite karvande i ventilationsgrunkorna bakom MID-panelen. /Johan Riktiga män kör sedan, fjollorna åker kombi. |
|
|
200-250 USD...som hittat över 1500:- sen (kanske) tull och moms på det.. E-bay istället : Länk Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
|
Jag hittar inga dubbel DIN på E-bay........... /Johan Riktiga män kör sedan, fjollorna åker kombi. |
|
|
Karva lite är nog understatement. äkta dubbel-DIN, dvs med fullt djup även där MID-panelen suttit blir nog svårt. FP |
|
|
Instämmer, "VÄLDIGT mycket karvande", det blir inte heller särskilt snyggt jämfört med orginal enligt min mening. /Andy |
|
|
Vad ska jag sätta för radio istället då? Som blir snyggt? Ljudet är ju riktigt "kass" i original radion tycker jag! |
|
|
Så här ser min Radio ut? Vilken original CD enhet ska jag köpa för att det ska fungera? Länk Länk Länk |
|
|
Ljudkvalitén beror inte så mycket på huvudenheten, oavsett modell, som på högtalarna. Det är med dessa man kan förbättra ljudet ordentligt, så länge man kan nöja sig med de c:a 12-15W som stegen ger i alla huvudenheter med bryggkoppling och 14V matningsspänning. Detta inkluderar 99% av marknadens huvudenheter, oavsett vad tillverkarna skriver och lovar, och en del är väl uppe i runt 70W eller nåt idag. Det ökar lite för varje år tycks det...) I fallet Business med IRIS manöver som i ditt fall så kan du kolla på Länk Där finns även en länk med bilder på olika varianter, dock inte alla och bl.a så tror jag inte just din finns på bild. Det är en liten djungel. FP |
|
| Ja det verkar vara en hel djungel detta! Är det enklare att köpa en Växlare till stereon kanske? | |
|
peanutboy: Är din bil utrustad med hifipaketet? Utan Hifipaketet lär det inte låta nämvärt bättre med en nyare original CD. /Johan Riktiga män kör sedan, fjollorna åker kombi. |
|
|
En växlare kan du skaffa. Du har uttag för styrning i form av den lilla kontakten under kabelknippet på din bild. Fast som sagt, ljudkvalitén totalt sett beror på en hel del annat, högtalarna främst. FP |
|
|
Vilken växlare passar då? Kan man tex. montera en Alpineväxlare och något adapterkablage? Var hittar jag dessa saker? Ska beställa ett nytt framsystem nu i veckan för det är riktigt dåligt tycker jag. |
|
|
Jepp, det lär finnas Alpine som funkar med adapter osv. Enklast är att höra med närmaste billjudsshop. Sök gärna lite i forumet också, samma frågor har varit uppe många gånger. FP |
|
|
Kolla även ebay. Det finns en BMW cdväxlare som också tar mp3-skivor utan någon adapter. Glöm sedan inte att sätta till en extra förstärkare... /Andy |
|
|
www.connects2.com för lämpliga adaptrar till Cd-växlare, iPod etc etc funkar perfekt Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
|
Det bästa är nog att satsa på en Länk fungerar med vanliga USB-minnen. Det blir inte dyrare än en CD-växlare och du slipper att dra kabel från huvudenheten till växlaren i skuffen. Finns på Ebay Länk /Johan Riktiga män kör sedan, fjollorna åker kombi. |
|
|
Ipod Nano inhandlad och Dension Ice Link beställd.... Skippar växlare och CD i bilen helt..... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.