|
|
|
|---|---|
325Ci |
När ja kör höga hastigheter o bromsar så får jag kraftiga vibrationer i ratten. Va inne på en däckfirma idag o snacka med dom om problemet. De sa att de antagligen berodde på att mina bromsskivor blivit skeva. Hur kan man kolla detta på lättaste sätt? Om så skulle vara fallet..ska ja köpa nya bromsklossar då oxå när ja ändå bytar skivorna? Ska man välja ventilerade skivor eller massiva skivor? nån som kan lite om sånt här?? mvh Daniel |
-:BeeMWe:- |
Ne köp nya skivor bara(om inte klossarna är slut då), ventilerar du skivorna så sliter du mer på klossarna så det är upp till dig om du föredrar kortare stopsträcka eller mindre utgifter. Är det inte skivorna som är slut så är det casterbussningarna(lite notis bara) Lycka till :) |
|
Jag håller inte riktigt med BeeMWe. Klosssar och skivor skall slitas in tillsammans. Altså byt klossarna samtidigt! Menar du slitsade skivor eller ventilerade? Är de slitsade stämmer det att klossarna slits lite snabbare, men är de vanliga ventilerade (i mitten) är det inte sant. Om du inte kör bana är standardskivorna från BMW tillräckliga. Mvh |
|
| Kolla upp också så att det inte är bromsoken.. som kärvar.. får man liknande effekt.. när inte oken kan röra sig i sidled helt fritt. | |
| Det är defintivt skivorna som är skeva. Som Johan B skriver skall du byta klotsar samtidigt om du inte vill slita dina nya skivor helt ojämnt. | |
| Det är defintivt skivorna som är skeva. Som Johan B skriver skall du byta klotsar samtidigt om du inte vill slita dina nya skivor helt ojämnt. | |
| Precis som SunKi skriver bör du oxå kolla att bromsoken löper fritt. Även beläggen bör kunna röra sig fritt i sitt läge annars kan man ge dem lite utrymme med en stålborste. | |
|
Jag har bara en liten följdfråga angående skivor. Min E30 har inte ABS men ändå ventilerade skivor fram (venitlerade i mitten alltså) Är det inte bara de med ABS som har det eller är jag felinformerad?? önskar köpa sido, bakjol till E30 83-87 |
|
| Behöver inte vara skivorna. Bytte skivor och klossar runt om och felet kvarstod. Är någon bussning som ska bytas. | |
netsix |
Finns det samma typ ac casterstag som på min så kan det vara det. Hade samma symptom på min, bytte stag och vips så var det borta. /netsix Länk |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.