|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag har fått in regnvatten i min 525 -02 sedan, ingen taklucka. Först trodde jag att dörren var lite öppen när det ösregnade men jag tycker det fortfarande är lite fuktigt under mattan efter ytterligare regn. Det är endast på golvet, höger bak. Har kört med kupéfläkt flera dagar och det blev torrt. Jag har även spolat med vattenslang men kunde inte se att det kom in ngt vatten. Någon som har haft liknande problem? Tips på lösning eller hur man hittar läckaget? Christian | |
|
Tjena christian! Har haft exat samma problem som du,fast jag hade på förarsidan! om du tar bort kupefiltret som sitter längst upp i hörnen i motorrummet så kommer du åt filtrena,ta bort dom och sen kollar du om dreneringshållen år fria från skit! kan nämligen samlas skit där och täppa igen dom och då samlas d vatten som sen rinner ner längst torpedvägen och ner under mattan! skickar lite bilder till dig på din mail! hoppas d löser sig,lycka till MVH robert |
|
|
Hej Robert! Tack för tipset! Det var lite igensatt så jag tog bort det. Tror dock det kom från bakdörren, jag testade nämligen att spola än mer vatten där och då kom det in. Christian |
|
|
Har läst om andra som haft samma problem. En "platta" i dörren som lossat. Inte vanlig plast utan mer som en skiva av skumplast tror jag. Ta isär dörren och täta med Butyltätmassa som man kan köpa på Biltema. Så sa "dom" iaf. Lycka till. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.