AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.409

Frågor kring 330 med eller utan M-PKT

hampe m3
Väntar tillökning i familjen, den lilla kommer i januari och behovet av en bil som sväljer barn vagn behövs omgånde.

Söker en 330 Touring med M pkt,automat samt mkt utrustning.(ej disel)

Hittade en svart 2002 i tyskland, med carbon lister,exon, svart skinn,el stolar, 16:9 navi, tak lucka, regn sensor, pdc, HK stereo, automat ja allt jag sökte.

Men den såldes dagen innan jag skulle ner, nu har jag hittat en till, denna gång en 03 med samma utrustnings lista men miltalen är ohygligt höga (14700) samt att färgerna absolut ej stämmer överns med mina önskemål.
silver, med brunt skin, samt trä lister.

Således till mina frågor.

*Nästan 15 k på mättaren, är den tottalt omöjlig att sälja då den börjar närma sig 18-20k på mätaren ? även fast det bara är 2 alt 3 ägare på den?

*Har även kollat på bilar utan m pkt, dessa kostar väldigt mkt mindre, men frågan är om det är mer än bara utsendet så som front, bak kjol, list,instegs lister samt fjädrar som skiljer, eller är det även andra dämpare, styr utväxling mm?

Tänkte ifall man kunde montera ett m pkt samt nya fjädrar om man hittar ett lämpligt objekt utan mpkt.

mvh hampus
hampe m3
länk till 03an ------>Länk
No
5.161
Nockenwelle
Tesla Model 3 Long Range 2020
Vet inte hur det är på E46, men på E90 innehåller M-Paket samma sportchassi som går att beställa separat (eller som medföljer "Dynamic"-paketet).
Styrutväxlingen lär inte vara olika, men på E46 sedan ändrades den vid "Faceliften" 2002. Troligen skedde ändringen även på Touringen.
na
630
navi
BMW325xi -06
Jag tycker väl att priset är lite väl högt för en med de miltalen.

Däremot är ju t.ex. 16:9 Navin bättre i en med modellår 2003.
Du får då den nya och mycket bättre MarkIV Navin med DVD läsare istället för CD.
16.561
Löwet
Tesla Model S 75D
BMW 335 E93 M-Sport
Volvo XC70 2.5t AWD
Den inredningen är ju skitsnygg! Du kommer definitivt kunna sälja den till mig sen när du är klar ;-)

Skämt åsido. Väl dokumenterade bilar med högt miltal går att sälja. Alla som tröttnar på nyimporterade bilar med 5 ägarbyten på ett halvår och 9800 mil på mätaren kommer till slut att köpa en bil med ordentligt dokumentation istället. Om du köper bilen och behåller den ett tag så är det ett tydligt tecken på att den inte är skruvad i alla fall vilket betyder mycket. Däremot så kommer du kanske att få annonsera ett tag. Merparten av svenskar är snåla och köper hellre billiga bilar med taskig dokumentation (=skruvade) istället för att leta ärliga långmilare i bra skick.

//Lövet

Excusa me, vir optime, cogitio inquis tibi nomen "fatuus" es?
Wa
25
Waller
535d -13
Z3 Coupe 2,8 -99
Jag var för några månader i precis samma situation som du är nu. Jag köpte en -02 med ungefär samma mil och utrustning som den du tittar på. Milen märks inte på bilen. Men jag tycker att den du länkar till var onödigt dyr, jag betaladede inte i närheten av de pengarna. Precis som de tidigare skriver är ju dokumentationen A och O på en import med många mil.
//Peter
co
1.144
coldhex
BMW M135i
Mitt råd är att köpa en bil som har M-paket från början. Jag köpte en 330i, visserligen billigt, men i slutändan har jag betalat lite mer och haft rätt mycket besvär med att uppgradera bilen till en nivå som jag trivs med.
hampe m3
Tackar för era svar, mina tidigare 5 bilar har enbart varit svensk sålda med max 2 tidigare ägare samt mellan 3-8k mil så detta med import samt mkt mil är nytt för mig.

Den silvriga kommer jag ej betala det som det står i annonsen, är väll det enda jag kan säga ;)

Därimot känner jag mig fortfarande ngt enormt klyven till färg kombon, personligen skulle jag hellre ha trans lila skin en ngt som ser ut o komma från magen en dålig dag.

Summan av kardemumman är att det ej e lönt att köpa en bil utan m pkt, det har jag nu förstot, tanken med denna bil va just att bara rulla o serva, därav mina höga krav på utrustningen.

Har även en på gång här i stockholm, ringde på annonsen här om dagen, en väldigt trevlig samt tillmötes gånde man svarade, så den ska jag iväg o kolla på onsdag då han är tillbacks från Semestern. ( Länk )

Får se hur det blir, det är ett rjält hopp upp i pris gentiomot den i tyskland, har som vana att lämmna in på en insp 2 vid köp samt genom gång, o det blir det ej tal på om jag ska slanta dessa slantar för en vanlig bruksis med litte lull lull i.

M koppar samt, samt BBS 19" ska även på, oj oj oj nu blir det huvudvärk.

navi samt Waller, ni verkar ha koll på pris bilden, vad anser ni är själigt att betala för en vagn med mina krav mellan tummen och pekfingret, självklar är vagnar med ofulständig dokumentation och 15 ägare inte intresant, får inte riktigt ett begrepp om hur pris bilden är på dessa bilar.

mvh hampus
hampe m3:
Bilen du länkade till sist (från Blocket) är ingen -02, då borde det vara en faceliftad 330 som den du länkade från Mobile.de

Mvh,
/Wille
hampe m3
WilleW
Tack för den infon, då jag misade det totalt, då inebär det alltså även att den har den gammla navin?

Vill absolut ha den nya navin med wide scren (16:9) då jag anser att den äldre varianten är ngt fruktansvärt ful.

Någon som vet om det går att uppgradera till den nya navin?
samt vad det kan tänkas kosta i runda slängar?

Kan ha fel, men det känns som om det är lite för mkt slantar för en den då om jag på direkten ska börja modifiera den för störe summor, tar då hellre en utan navi.

Problemet är ju att dom inte direct växer på träd turingarna med automat och m pkt.

mvh hampus
hampe m3
WilleW, följd fråga
Kan det va så att face liften kom senare till turingen?

mvh hampus
Nej, touring kom samtidigt som sedan.
Ett exempel: Länk
Första registreringsdatum: 09/01, det är dock en modellår 2002 330 touring, så bilen i din annons är INTE en -02 även om säljaren kasnke vill det :)

Mvh,
/Wille
na
630
navi
BMW325xi -06
Det här med årsmodeller finns ju inte längre, utan man pratar om modellår.
Modellåret börjar i September varje år och fortsätter t.om. Augusti nästföljande år. Den blåa du länkade till är ingen 02:a, Touringen fick sin facelift September 2001 då Modellår 2002 började tillverkas. Det viktigaste är alltså att veta när bilen är tillverkad och inte när den är uttagen.

Det finns 16:9 navi även före september 2002, men då har de en Mark3 dator som bara läser CD och saknar en del andra funktioner. Det går att uppgradera enbart datorn, det finns ibland begagnade att få tag på.

Jag tycker väl priset på den blåa är rimligt om miltalen stämmer.
Har själv M-paket på min och skulle inte vilja vara utan.
Håller med dig i att inte eftermontera massa utrustning, det blir dyrare och besvärligare.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.