AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
711

Ändra själv i chipen?

Paap Reeder
Länk

... tror ni man ror iland med detta? 1600:- + frakt är ju bara ca 1 1/2 full tank.

MVH /// Paap R
Ti
988
Tipsaren
545i E28
528iAM E39
Jag har en sån. Men jag har endast provat läsa vad som fanns orginal i min 528 har inte fått tag på någon ny softa ännu.

/// Kristian
Ra
702
Rallyfinnen
740 -94
750 -07
Paap, för att ändra i eepromen på en M70 så behövs en eeprom läsare/brännare editeringsprogram och en hel del pyssel/erfarenhet för att hitta soppa o tändmappar.
Det är bara nyare bilar som går at programmera seriellt (flasha) och samma gäller där, det är inte så självklart var man ska börja ändra när man har en fil full med ettor o nollor...
Kolla om du hittar en demoversion på winols på nätet o kolla lite hur det ser ut. Jag kan skicka bin-filer åt dig att pilla på.. i exemplen har dom 'mappningsfiler' som definierar var i filen allting ligger om jag minns rätt, men det har man inte i 'verkliga livet'
Har man programmerbara eftermarknadsboxar blir livet sååå mycket lättare (och roligare :-)
Den du länkat till funkar oftast bra att läsa med, men inte alls lika bra att skriva (programmera) med. (är 90% säker på att det är en sån han har på sqr)
Ma
2.231
Mats J
750iA -92 Svart
750iA -91 Grå
Alpina B12 -90 Svart
Paap,
Jag har grejer till att läsa och skriva Eprom med. Och en del filer att titta på, om jag får tidkan jag bränna och skicka med när jag returnerar EML boxen. Villl du sedan ha bränt något kan jag göra det och skicka prommen. Men det är en hel del pyssel att ta reda på vad som skall ändras...

/Mats
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.