|
|
|
|---|---|
Ug-Lee |
Jag bytte rattlås idag och satte i den gamla låscylindern, när jag vrider den till noll läge så går det inte att få ut nycklan, det känns som om det skulle vridas lite till, för att den skall komma ut. har jag cylindern i handen så får jag ut den, kan det vara så illa att det nya rattlåset är felkonstruerat, för jag fick själv gänga tre hål när jag skulle skruva dit hållare för elektronik å annat |
|
Du har inte fått in nåt "skit" i botten på låshuset? dvs spån eller liknande som kan störa mekanismens rörelse. Jag monterade nytt lås i dag och fick dutta lite med tops + 5-56 innan nyckeln ville komma i rätt läge. Mvh Skalman |
|
Ug-Lee |
Nja, enligt autopartner i kristianstad så är det en liten tapp på cylinderns som brytits av och den skall styra cylindern den sista millimetern, gör den inte det så händer detta. kanske är lika bra att byta cylindern oxå, för då är ju allt som nytt. men jag återkommer med svar då den nya cylindern sitter på plats. |
Ug-Lee |
Fick ny cylinder, och på den fanns den lilla tapp som styr cylindern i rattlåset. Hjälpte inte, orsaken, min bil är en automatare, det var den som ny oxå, men av någon anledning så har inte jag interlock på min, jag kunde alltså dra ut nycklen i vilket växelläge jag ville, det nya rattlåset beställdes till en automatare och på den skulle det sitta autolock, den gör så att du vid P läge kan dra ut nycklen, det sitter nämligen en vajer till rattlåset som trycker in en spärr när du väljer P, Jag har inte vajer, vet ej hr mycket som fattas för detta eller om jag får köpa ett nytt rattlås gjort för en manuell. det tar ca 30 min för mig att byta rattlås, men får kanske riva en massa för att få dit en vajer till växelväljaren. iaf så visste dom inte varför på BMW att min bil inte har interlock och jag vet då f-n inte iheller, för på rattlåset som satt innan hade inte ens utag för vajer. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.