AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
794

Regnsensor M5 E39

Hur aktiverar man regnsensorn på en M5 E39.
Har kollat i manualen för bilen men får inte det att fungera.
Och förlorar jag den vanliga intervalle torkar funktionen om regnsensorn aktiveras?

/ .:Hehe:.

To
964
Tozzy
M5 -00
BMWSC NR 490
Det finns ingen intevall torkar funktion när man har regnsensor.
Från avstängt läge flyttar du spaken ett hack till "intervall läget, så aktiverar du regnsensorn. om det inte regnar så kan du testa att hälla vatten vid backspegeln så ska den starta.

En "bugg" i systemet är att den blir avaktiverad när man slår av tändningen med spaken i regnläget så man måste dra ner spaken till avstängt och tillbaka för att den ska "vakna". men det kanske är fel på min att sen inte kommer ihåg regnläget??
Ka
5.697
Kane
Audi A6 Allroad 55 TFSI 340hk
"En "bugg" i systemet är att den blir avaktiverad när man slår av tändningen med spaken i regnläget så man måste dra ner spaken till avstängt och tillbaka för att den ska "vakna". men det kanske är fel på min att sen inte kommer ihåg regnläget??"

Det är ingen bugg utan en funktion. Detta för att inte torkarna skall gå igång direkt när du startar bilen nästa gång, de kan t.ex. vara fastfrustna.
Sa
35
SamAlone
318dT -11
Tack då fick även jag svar på min fråga, jag trodde det var nå fel med den funktionen på vår bil.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.