AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
1.036

Blev påkörd av smitare, fixa själv eller kontakta försäkringsbolaget?

to
10
tobbel
750 ial -97
hej jag blev precis på körd av en mötande bil också blev min ytterbackspegel helt krossad plus att jag hade rutan nere så bilen fylldes med glas :(...
han som körde på mig bara stack så jag såg inte regnummer eller vem det var...

nu till frågan hade ni reparerat det själv och vad tror ni att det kostar? eller hade ni tagit det på försäkringsbolaget?

mvh tobbe

to
10
tobbel
750 ial -97
obs bilen är en bmw 750 ial -97

MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
För att få ersättning för denna typ av skada ska du kontakta trafikförsäkringsföreningen.

__
Bilblogg:
Länk
be
1.477
betan
325 E90 07
M-paket
Polisanmäl direkt på måndag och kontakta ditt F-bolag genom Tff kan du får sänkt självrisk vid sådana här fall.

Mpower
Om det lönar sig att fixa själv beror på vilken självrisk du har till vagnskadeförsäkringen. Blir reparationskostnaden högre än självrisken är förstås svaret givet eftersom du inte förlorar någon bonus i detta fall.

För att få sänkt självrisk via trafikskadeföreningen måste du göra en polisanmälan först.

Var med om en liknande incident för ett par år sedan när någon bucklade till min förardörr på en parkeringsplats. Hade då 3000kr som självrisk som sänktes till 1950kr.
Jag körde bort till AW tech i Malmö som tittade på bucklan och masserade ut den med ett perfekt resultat för 1200kr. Jag utnyttjade alltså varken Trafikskadeföreningen eller försäkringsbolaget i detta fall.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.