|
|
|
|---|---|
|
Jag var och lämna in min på på Bmw för felsökning när abs och antispinn indikatorn börja lysa och dom sa att dom inte får kontakt med styrenheten på bilen och att det skulle kosta 10000kr för att byta ut den. Styrenheten spökar,, ibland slås abs och atc ut sen försvinner det. Det känns lite otryggt att bakvagnen kan släppa en regnig dag helt plötsligt vid fel tidpunk plus att det börjar bli lite jobbigt att veta att någonting är fel på bilen. Så jag undrar om man kan lämna in den på lagning nånstans istället för att lägga 10000kr som man kan lägga på annat gott till bilen ? :) Archer | |
|
Styrenheten sitter under plastlocket på höger sida i bilens färdriktning, precis framför torpedväggen. /Masten Besök gärna min blogg! Länk |
|
|
Hej!! tack så mycket för ditt svar. Men vart ligger torpedväggen?? Archer |
|
| Lite rolig fråga...... torpedväggen är den vägg som skiljer motorutrymme från kupén..... | |
|
Hade samma problem på min Z3 när jag köpte den. Ingen lampa lös i kontrollpanelen men varken abs eller atc funkade... som tur va gick det på garantin men lite tråkit är ju att BMW har haft bilen inne på verkstaden i en vecka nu. Dom fick beställa delarna från tyskland eller nått. Och jag fick en lånebil så länge..... Helt OK tänkte jag... Det var en NISSAN NOTE! Att sätta sig i en sån sockerkartong och köra hem efter att ha blivit van att köra Z3:a va ingen kul grej. Ratten skrammlade,, avgasröret rasslade, allt var gjort i billig plast och typ en 1,2 liters motor på 28hk gjorde hemfärden till ett nöje(not), eller vi kan säga NOT(e). |
|
|
hehe det låter som ingen rolig historia 28 hk låter ju som ingen bil :) nä inte vet jag vad torpedväggen är hehe men man lär sig allt eftersom ;) jaag äger också en 2.8 99 z3 men det sitter en kompressor från ESS i den så den har omkring 300hk går bra men saknar bra bromsar. tror ni att man kan fixa styrenheten gemom att lämna in till nån som kan löda typ hehe? Archer |
|
| Lovermachine: Vad var det för garanti du åberopade? Var det en garanti BMW lämnar eller försäkringsbolaget? Är den isåfall densamma på svensksålda som importerade bilar? | |
|
Det var en trafiksäkerhetsgaranti som jag fick av BMW bilfirman när jag köpte den. Min bil är svensksåld med fullständiga papper. Men jag vet inte om det spelar nån roll. Jag har för mig att de flesta bilfirmor lämnar en trafiksäkerhetsgaranti på alla någorlunda nya bilar. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.