|
|
|
|---|---|
| Fjärrkontrollen till min 523 -98 toring spökar. Ibland oftast när det är varmt väder ute slutar den att fungera och det går ej att låsa/låsaupp bilen med nyckelns fjärr. Har gjort en enkel felsökning genom att byta nyckel till reservnyckeln men det är samma med den. dessutom har jag bytt batteri i nycklarna men det funkar ändå inte. Var sitter mottagaren för centrallåsets fjärr? kan det vara den som spökar. Finns det något batteri i den som ska bytas?? | |
| Mycket märkligt, precis så är det för mig med, soligt o varmt ute funkar ej, dåligt väder funkar bättre. Se om det är någon som har något svar på denna mystik. | |
| Nu har mysteriet fått en lösning. Eftersom jag också haft problem med bakre torkaren och spolningen demonterade jag kablarna på höger sida gångjärnen och där var en grov röd/vit kabel av samt två mycket klenare trådar. Det visade sig att dessa klenare trådar har med fjärrfunktionen att göra då de är sammankopplade med antennförstärkaren på någe vis. Börjar man få en massa konstiga elfel kan det vara läge att kolla kablarna som går genom gångjärnen till bakluckan. | |
| Då ska jag kolla dom me. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.