AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.822

lågnivå kylvätska e46

ra
38
rak 6:a
525-89
320d touring-02
320i-91
hej..

jag testade toppfarten på min 320d här om dagen.. och då hände det som inte får hända.. precis innan 200km/tim, tändes kylvätske lampan, jag ställde mig på hejdarn så mycket jag bara orka, tänkte för mig själv att nu är det kört. men när jag var nere på 130 igen så slockna den..

det saknades runt halvlitern lite till.. var på bmw och berättade vad som hade hänt, då svara dom med att det är normalt, och att dom brukar alltid få fylla på runt en liter mellan servicearna.. du skojar det är ju tryck förslutet sa jag , men han menar på fullt allvar..

samtidigt som detta, så upptäckte ja att det var pisse blött på golvet i bak.. en stund trodde jag att det fanns en koppling med vattnets försvinnade att göra.... men känns väldigt konstigt och långsökt.

allt ser normalt ut, slangar, vatten,olja å han går bra.. borde jag oroa mig. jag och flickvännen ska bila till frankrike om 2 veckor, vet inte vad jag ska göra..

// mvh
Da
168
Davido
525iA M-sport Touring -03
Att man får fylla på är ganska normalt iaf på alla bmw ja har kört. Kolla plastfilmen i dörrsidan där bak. Känt fel på e46 orna... Plasten släpper ibland och då trycker sig vattnet igenom
ra
38
525-89
320d touring-02
320i-91
men så mycket vatten... jag var inne på kondens först, men det känns som att det är för mycket vatten i mattan för det... ska kolla plastfilmen, bara att ta ner dörrsidan då.

mvh
ra
38
525-89
320d touring-02
320i-91
någon mer som får fylla på vatten.. jag har aldrig fyllt på vatten på mina tidigare bilar ialla fall.

mvh
st
351
stoffe69
328ci -00
det ska ju vara ett slutet system, behöver aldrig fylla på min bil eller någon annan i familjen heller.
ra
38
525-89
320d touring-02
320i-91
nä det är ju precis som du säger stoffe69... jag delar din åsikt fullt ut. knepigt att dom på bmw svarar så..
Visa användare
241
Pellevin
520 iT -94
Ofta när det försvinner kylarvätska så beror det på kylarlocket/expansionskärlslocket.
Testa att byta det och se om det blir nån skillnad!

Janne
ra
38
525-89
320d touring-02
320i-91
det kan det ju vara.. för att det handlar ju om knappt halvlitern på 1200mil

christopher
st
351
stoffe69
328ci -00
annars be någon provtrycka kylsystemet. ifall det finns något litet läckage.
Bo
609
Bobba
Bmw 540IA-97
farsan har haft samma problem på sin 318 från 00. ca 5 dl har försvunnit sedan i vintras.
en sak som jag själv tycker är konstig är att deras tempmätare alltid går över mitten när bilen är varm dvs om vi säger att 50 är i mitten så ställer den sig på 60
de har jag aldrig sett på några andra bilar,gör era e46or så me?
Min ställer sig exakt på mitten som max.
852
Sörpan
325xi -02
Om man har motorvärmare kan det trycka ut en del kylarvätska där elementet är anslutet.

"Raksträckor är bara en transport till nästa kurva"
Ma
309
Majid
320dA Touring -10
Bobba:

Har för mig att min ställer sig på 55-60 okså, men inget visar fel på instrumentet, bilen går bra som den ska osv. Kanske är de jag som är nojjig eller enbart synvilla.
Bo
609
Bobba
Bmw 540IA-97
ok då vet jag,tänkte frågat bmw när jag vart där igår men de glömde jag ju :(
deras bil har gått med mätaren så sen den köptes utan att något visat att de är fel....
pu
547
puiu
330i-03
rak 6:a.det är helt normalt att efter 1200mil förbrukas lite vatten så det är inget fel på din bil.alex.
ra
38
525-89
320d touring-02
320i-91
puiu

men det känns så skumt.. drar din bil oxå lite eller?? jag tror det blir att prov trycka systemet för att vara säker..

mvh
pu
547
puiu
330i-03
jag har själv fyllt på en halvliter på ett år. och jag säger av erfarenhet att motorn jobbar jag och vattnet blir varmt över 85grader och vattnet dunstar lite efter ett år. jag tycker att du ska kolla så att kylaren inte är igensatt med skit. lampan borde inte tändas för att det fattas en halvliter vatten. .eller du har luft i systemet?

alex
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.