|
|
|
|---|---|
|
Tja har sökt en del men inte funnit det jag söker. Enligt intruktionsboken ska en 5 serie ha en tank volym på ca 70 liter o har man 8 cylindrar är reserven inkluderad på 10 liter,8 för 6 cylle motorn. Varenda ggn jag ska tanka fullt så får jag bara i ca 45-50 liter o då har jag kört med lampan tänd ett bra tag o bilen varnar för att jag har mindre änn 5 mil kvar att köra på soppan. Jag tankar alltså för fulla muggar o pumpen börjar alltid sakta ner när jag har ca 50 liter i bilens tank (lite över) sen är de MAX! de går alltså inte fylla på mer. Färddatorn o bensin mätaren stämmer kanon däremot så får jag inte i mer soppa ;) Tanken bytt till en mindre lr vad är de frågan om? Gäller en 540 E39 från 97.... | |
| Det råkar inre vara så att den klipper vid 600kr? | |
|
Antagligen är det som Printscreen säger eftersom du skriver att pumpen saktar ner. Om överfyllningsskyddet i pumphandtaget löser ut så sker det tvärt och rycker till lite i handtaget. På Jet kan jag t ex bara tanka för 600kr med mitt VISA och på Preem är det 800kr som är max. Så man får tanka 2 ggr om man vill fylla tanken. |
|
| aha så kan de lätt vara för pumpen har stannat på 599 kr de 2 senaste tankningarna o jag har tankat på Jet 98 oktanig bensa haha :) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.