AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
926

Går ej tanka full tank,vad är felet?

Bo
609
Bobba
Bmw 540IA-97
Tja

har sökt en del men inte funnit det jag söker.
Enligt intruktionsboken ska en 5 serie ha en tank volym på ca 70 liter o har man 8 cylindrar är reserven inkluderad på 10 liter,8 för 6 cylle motorn.
Varenda ggn jag ska tanka fullt så får jag bara i ca 45-50 liter o då har jag kört med lampan tänd ett bra tag o bilen varnar för att jag har mindre änn 5 mil kvar att köra på soppan.
Jag tankar alltså för fulla muggar o pumpen börjar alltid sakta ner när jag har ca 50 liter i bilens tank (lite över) sen är de MAX! de går alltså inte fylla på mer.
Färddatorn o bensin mätaren stämmer kanon däremot så får jag inte i mer soppa ;)
Tanken bytt till en mindre lr vad är de frågan om?

Gäller en 540 E39 från 97....
Det råkar inre vara så att den klipper vid 600kr?
ph
78
phantomlord
525i -92
M3 -96
125i -15
Antagligen är det som Printscreen säger eftersom du skriver att pumpen saktar ner. Om överfyllningsskyddet i pumphandtaget löser ut så sker det tvärt och rycker till lite i handtaget.

På Jet kan jag t ex bara tanka för 600kr med mitt VISA och på Preem är det 800kr som är max. Så man får tanka 2 ggr om man vill fylla tanken.
Bo
609
Bobba
Bmw 540IA-97
aha så kan de lätt vara för pumpen har stannat på 599 kr de 2 senaste tankningarna o jag har tankat på Jet 98 oktanig bensa haha :)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.