|
|
|
|---|---|
|
Börjar bli dags att byta ut 523:an. Var och tittade på en 530iA E60 i förrgår. Den hade gått ca. 10000 mil. Vad kan man räkna med för utgifter dom närmaste 3-4000 milen.Tänker på slitdelar i chassit m.m. Hur mycket kostar en omgång bromsskivor och klossar t.ex. Hur mycket soppa vill den ha vid blandat normal körning? | |
| Jag undrar oxå vad det kostar att byta bromsskivor och klotsar? | |
| Om du tittar i i-driven på e 60 så ser du vad du har för servicepunketer att vänta och vid vilken ungefärlig km punkt. Vid 10000 mil skall tändstift och microfilter bytas. Framklossar borde vara bytta ganska nyligen och eventuellt även bakklossar. Vad gäller priserna borde det vara som för e39 då konstruktionen är liknande. | |
|
Det är väl 17" som är min på en 530i om jag inte minns helt fel. Är det 17" så har jag fått en uppgift på att det kostar ca 4000kr att byta skivor och klossar fram. 16", runt 2500. Tändstift är inte helt gratis heller, till 525i som jag hade var det 150kr/st eller om det tom var 200. Bromsarna behöver inte vara bytta efter 10 000. Min 525i hade gått 7500 när jag sålde den och den hade nästan 50% kvar enligt iDriven. Olja till dessa är en rätt dyr historia, i 535d är det 8,5l och den kostar drygt 200kr/l inkl miljöavg. Tur att det är var 3000mil som dessa skall ses över. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.