|
|
|
|---|---|
| Tjena, jag undrar om man ska behöva något specialvertyg för att byta bakaxelolja? | |
|
nej |
|
| jag har provat med både insexhylsa och insexnyckel, insexnyckelen kom inte till och insexhylsan var precis den kom i så går inte in något spärrhandtag. så vad ska man använda då? | |
|
jag använde en rörtång på min akta hastighetsgivaren bara |
|
| tog du rörtång på en insexhylsa eller? | |
|
japp satte rörtången på dom 2,5 mm som sticker ut |
|
| jag tog insexnyckeln och kortade av den. | |
| okej, men var kan man köpa en 14mm insexnyckel?, har tänkt göra så också att korta den men har ej hittat var man kan köpa den? | |
![]() 13.392 323i E30 -85 track day car
120i E87 -06 BMWCS #10072 @bmwslangen (Instagram) |
Denna sats Länk från Biltema borde fungera utan modifieringar (innehåller även en 14 mm insex hylsa). Men vet ej med säkerhet då jag inte provat den själv. |
| som jag skrev tidigare så har jag redan provat det med en rörtång men gick ej, men tack så mkt för du hjälpte till. | |
| det var en fast insexnyckel jag letade efter, men har hittat en affär som kunde beställa hem så det är klart, tack så mkt för alla som hjälpte till. | |
|
Jag gick till järnia och köpte en lös 14mm insexnyckel, och kapade den med vinkelslipen, sen tog jag ett rör som förlängare. |
|
| okej, jag tänkte göra precis samma sak, jag lånade en insexnyckel ifrån min brors jobb och såg att det gick ifall man kortade av den, men kunde ej kapa den. Så nu idag så beställde jag en ifrån woody. | |
![]() 13.392 323i E30 -85 track day car
120i E87 -06 BMWCS #10072 @bmwslangen (Instagram) |
En avkapad 14 mm insex löser problemet troligtvis snabbast och billigast. Vill bara förtydliga att i länken tidigare (till oljepluggsnyckelsatsen) så är det mycket riktigt hylsor men de har hål borrade igenom och det medföljer en "vridpinne" så man behöver inte koppla på ett spärrskaft. Således bör även denna fungera i det trånga utrymmet vid diffen. Men en kapad insexnyckel låter som ett snabbare och billigare alternativ. |
| jo det skukke kanske kunna gå, såvidare du inte krökt den lilla pinnen | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.